میادین میوه و تره بار تاب‌آوری شهر را افزایش داده‌اند

ایجاد و تقویت تاب‌آوری یکی از دستاوردهای سازمان‌های خدمات‌رسان مانند سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند و در شرایط سخت معیشتی موجود، میادین میوه و تره بار تاب‌آوری اجتماعی و اقتصادی شهر را افزایش داده‌اند. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار که در محل این سازمان برگزار شد با اعلام اینکه توزیع عادلانه خدمات شهری یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان از مدیریت شهری است، افزود: تغییر نگاه به مراجعه‌کنندگان میادین میوه و تره بار از مشتری به شهروند، جلوه‌ای از راهبرد «حق شهروندان بر شهر» به عنوان یکی از محورهای مورد تأکید مدیریت شهری است که در سازمان مدیریت میادین شاهد تحقق آن هستیم.
او با استناد به گزارش سازمان مدیریت میادین مبنی بر تفاوت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت محصولات میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر، بیان کرد: در «شهر زیست‌پذیر» که دست‌یآبی به آن یکی از اهداف مدیریت شهری در این دوره است، رفاه شهروندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به این معنا که هر شهروند احساس کند نیازهای اولیه و اساسی زندگی‌اش قابل تأمین است و امروز سازمان مدیریت میادین در جهت تحقق این مهم گام بر می‌دارد.
محمدی با تاکید بر رضایتمندی شهروندان از فعالیت‌های سازمان مدیریت میادین، اضافه کرد: اگر چه شهروندان به صورت روزانه و هفتگی با میادین و بازارهای میوه و تره بار در تماس هستند و نسبت به عملکرد این مراکز به خوبی آگاهی و شناخت دارند اما اطلاع‌رسانی بیش از پیش در مورد اقدامات مؤثر و خدمات گسترده سازمان مدیریت میادین به عموم شهروندان از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است. 
مشاور شهردار تهران با اعلام اینکه نوع قضاوت مردم در سطوح محلی و منطقه‌ای با نحوه قضاوت آنها در ابعاد کلان متفاوت است، گفت: حضور مستمر شهروندان در میادین و بازارهای میوه و تره بار، فرصت مناسب و مغتنمی را برای استفاده از فضای این مراکز در ۲۲ منطقه تهران به منظور آموزش شهروندان و آگاه‌سازی آنها در مورد آموزه‌های شهروندی فراهم آورده است.


در این جلسه که با حضور معاونان مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران برگزار شد، سیدسعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با اشاره به احداث بیش از ۲۶ بازار جدید میوه و تره بار در سال جاری، گفت: با رعایت سه اصل «کیفیت مطلوب»، «قیمت مناسب» و «رعایت حقوق شهروندی» در سال ۹۹، بیشترین توسعه کمّی را در احداث و بهره‌برداری از بازارهای جدید میوه و تره بار شاهد خواهیم بود.

راد با تاکید بر اینکه به سرعت در حال ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان مدیریت میادین هستیم، افزود: در حال حاضر، تمامی مزایده‌ها و مناقصه‌های این سازمان به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و این موضوع در کاهش مصرف کاغذ و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مربوطه، نقش مؤثری داشته است.
او با تأکید بر نقش سازمان مدیریت میادین در کنترل و تعدیل قیمت‌های میوه و تره بار در سطح شهر تهران، ادامه داد: نه تنها، بهره‌برداران و غرفه‌دارانی که در میادین میوه و تره بار فعالیت می‌کنند، ملزم به رعایت نرخنامه‌های این سازمان هستند، بلکه میوه‌فروشی‌های سطح شهر نیز برای اینکه قدرت رقابت با این مراکز را داشته باشند، مجبور به کاهش قیمت محصولات خود هستند.
در ابتدای این جلسه، شهرام جبّاری‌زادگان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ارائه کرد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 4195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =