بسته اخبار کوتاه کمیته مدیریت بحران ستاد اربعین حسینی (ع) در قرارگاه‌های مرزی

اقدامات مسئولان کمیته‌های مدیریت بحران مناطق ۲۲، یک، ۵ و اداره HSE ستاد اربعین حسینی (ع) در قرارگاه‌های مرزی تشریح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اقدامات مسئول کمیته مدیریت بحران منطقه ۲۲ در قرارگاه‌ مرزی خسروی، مسئول کمیته مدیریت بحران منطقه یک در مرز شلمچه و مسئول کمیته مدیریت بحران منطقه ۲۲ در قرارگاه‌ مرزی مهران و سرپرست اداره HSE شهرداری تهران در ستاد اربعین حسینی تشریح شد.

رئیس کمیته مدیریت بحران ستاد اربعین حسینی (ع) و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پایانه‌های مرزی خسروی  به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده در راستای برگزاری ایمن راهپیمایی اربعین بازدید کرد.

علی نصیری با حضور در پایانه مرزی خسروی از مراکز استقرار دستگاه‌های امدادی از جمله مرکز اورژانس، آتش‌نشانی، بیمارستان صحرایی، هلال احمر و همچنین کمیته ایمنی مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۲ بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در جهت تامین ایمنی زوار قرار گرفت‌.

وی در دیدار با فعالان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در خصوص نحوه ارائه خدمات بهینه به زائران اربعین حسینی (ع) با توجه به ظرفیت‌های موجود گفت و گو کرد.

در این بازدید همچنین زیرساخت‌های ایمنی و مدیریت بحران منطقه ۲۲ در مرز خسروی توسط رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاون آمادگی و عملیات و جمعی از مدیران سازمان مورد بررسی قرار گرفت. مسئول کمیته بحران قرارگاه مرزی خسروی نیز در این بازدید گزارشی از نحوه  خدمات در پایانه مرزی خسروی ارائه کرد.

همچنین بازدید از اقدامات انجام شده سازمان‌های امدادی و خدمات رسان برای زائرین در حوزه مدیریت بحران در قرارگاه‌ مرزی شلمچه توسط ارگان‌های امدادی-انتظامی انجام شد.

به منظور هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان از جمله ارتش، سپاه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مراکز بهداشتی، درمانی و راه‌های اضطراری خودروهای امدادرسان و ایمن‌سازی مسیرهای تردد زائرین، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این سردار سلامی، فرمانده کل سپاه و هیات همراه از قرارگاه مرزی مهران و تشکیل کمیته ایمنی بازدید کرد.

در این جلسه ضمن بازدید از قرارگاه مرزی مهران، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران، ایمنی مسیر پیاده‌روی زائرین، مراکز خدمات‌رسانی سازمان‌های امدادی و انتظامی، اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در خصوص ایمن‌سازی موکب‌ها، محل استقرار خودروهای امدادی و راه‌های اضطراری ارائه شد.

سرپرست اداره HSE شهرداری تهران نیز بازدیدی دوره‌ای از مراکز توزیع مواد غذایی در مرز خسروی داشت.

در این بازدید وضعیت آشپزخانه‌های مستقر در موکب‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی از لحاظ بهداشتی، توزیع مواد غذایی بهداشتی به زائران کربلا، ایمن‌سازی مسیر تردد زوار و پیشگیری از گرمازدگی از طریق اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 42062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =