اعزام ۱۲۰ کودک کار به همراه خانواده‌هایشان به کربلا توسط شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اعزام ۱۲۰ نفر از کودکان کار به همراه خانواده‌هایشان به کربلای معلی برای اربعین خبر داد.

احمد احمدی صدر  با اشاره به اعزام گروهی از کودکان کار مشغول به تحصیل در مراکز پرتو، گفت: کودکانی که علاقمند به سفر زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین بودند، شناسایی شده و از آنجایی که این سفر زیارتی، سفر خارجی بود این کودکان توسط اعضای خانواده آنها در قالب کاروان "کودکان ایران" عازم کربلای معلی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ کودک کار به همراه  خانواده هایشان با ۵ دستگاه اتوبوس به منظور حضور در مراسم بزرگ اربعین عازم کربلای معلی شده‌اند، افزود: این افراد هزینه‌ای بابت سفر خود پرداخت نکردند، بلکه به همت سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و سازمان های مردم نهاد (NGOها) و مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه، در قالب کاروان «کودکان ایران» عازم کربلا شده‌اند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طول مدت این سفر یک هفته خواهد بود و این کودکان به همراه خانواده‌هایشان به زیارت عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

براساس گزارش ایسنا به گفته احمدی صدر، در مراکز پرتو علاوه بر خدمات عمومی به کودکان کار، اقداماتی در حوزه استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی این افراد انجام می شود که در این راستا فعالیت های مذهبی و فرهنگی نیز برای این کودکان در نظر گرفته می شود و به مناسبت های مختلف سعی می کنیم امکاناتی را فراهم کنیم تا از فرصت های معنوی بهره ببرند.

بر اساس این گزارش مراکز استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی کودکان کار با عنوان "پویا شهر" فعال است.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 42226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =