حضور فعال نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۶ در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی

شهردار منطقه ۱۶ در تشریح اقدامات انجام‌شده به منظور برگزاری مراسم پیاده‌روی شهروندان جامانده از پیاده‌روی بزرگ اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و در مسیرهای سه‌گانه برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، محمدامین سالاری پور با اشاره به اینکه نیروهای انسانی (کارگران خدمات شهری با لباس کار مناسب و اتیکت و مخزن های زباله و تجهیزات انفرادی) آماده به کار هستند و در این مسیر به شهروندان خدمات رسانی می کنند گفت: اولویت کاری شستشو و پاکسازی جداره های خارجی اماکن برگزاری مراسم و کانون های تجمع شهروندان و نظافت معابر و گذرها، انهار، فضای سبز، پیاده روها و ... منتهی به اماکن مذکور (در حداقل زمان ممکن و توام با کیفیت مناسب) و اجرای عملیات رفع آبگرفتگی احتمالی معابر پیرامون مساجد، حسینیه ها و تکایا و نیز مسیر عبور شهروندان در پیاده روی جاماندگان از جمله وظایف تعریف شده در این راستا است.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به جانمایی و استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در معابر و مسیر حرکت و توجه ویژه به موضوع امنیت بیان کرد: توزیع کیسه های پلاستیکی ویژه پسماند و مخزن در بین اماکن برگزاری مراسم(ایستگاه های صلواتی و موکب ها) از جمله اقدامات در دستور کار است و رسیدگی مستمر به وضعیت مخازن موجود اعم از بازبینی، تخلیه، شستشو، و همچنین نظافت بعد از مراسم باید با مدیریت عوامل منطقه طبق برنامه ریزی به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به جمع آوری پسماند خشک و تر، نظافت و رفت و روب در مسیر حرکت و محل های برگزاری مراسم از طریق کارگران مستقر و یا گشت زنی خودروی وانت به همراه کارگر عنوان کرد: نظافت و رفت و روب کلی منطقه (جمع آوری پسماند های خانگی و تجاری و تخلیه مخازن در کلیه منطقه) با مد نظر قرار دادن برنامه هیئت های عزاداری در طول شب و روز اربعین با کمترین تداخل زمانی با حرکت هیئت های عزاداری انجام می شود و فضاسازی متناسب با این ایام و اکران طرح ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبوردها و پل های عابر پیاده در سطح محلات ۹ گانه و نیز مسیرهای پیاده روی انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۶ خاطر نشان کرد: ۱۵۰ کارگر در راستای رفت و روب مسیر از ساعت ۶ صبح تا پایان مراسم در مسیر برای خدمات رسانی حضور دارند، ۱۰ ماشین فان مکانیزه توسط مناطق معین و ۵ ماشین از منطقه در مسیر مستقر می شوند، ۹ عدد ماشین غلتان از سازمان پسماند در اختیار ۳ ناحیه ی مذکور قرار می گیرد، ۶ عدد تانکر آب نیز در مسیر مستقر است، توزیع ۳۵۰ کیلو کیسه پلاستیکی و استقرار ۳۵ ماشین ملودی بازیافت و حضور ۲۰۰ کارگر در راستای جمع آوری پسماند خشک و ... از اقدامات اداره خدمات شهری می باشد.

سالاری پور در ادامه در خصوص اقدامات فضاسازی اذعان کرد: مرمت نرده پل های عابر پیاده به یکهزار متر، رنگ آمیزی پل های عابر پیاده به طول دو هزار و ۴۰۰ متر، نصب ۲۷۲ پرچم، نصب ۴ پرچم نما، نصب ریسه مشکی به طول هفت هزار متر، نصب ۱۳۲ پایه چراغ، رنگ آمیزی جداول به طول پنج هزار متر، پوشاننده و شستشو ۶ هزار و ۲۴۰ متر، نصب ۷۰ پرچم بزرگراهی، چاپ و نصب بنر ۷۵۲ متر، نصب ۲ دستگاه مه پاش، ۲ عدد طاق نصرت و ۱۰۰ کتل و شعائر نویسی در ۸ ایستگاه BRT و ... از اقدامات اداره زیباسازی ویژه اربعین حسینی است.

شایان ذکر است در مسیر پیاده روی اربعین حسینی موکب هایی توسط گروه های مردمی برپا و به ارائه خدمات به راهپیمایان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 42249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =