نظافت مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین با تلاش ۳ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نظافت و پاکسازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین با بکارگیری بیش از ۳ هزار ۸۰۰ نفر نیروی انسانی خبر داد.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تاکید بر اهمیت نگهداشت شهر و انجام عملیات ویژه  نظافت و رفت و روب شهر توسط مناطق و سازمان مدیریت پسماند گفت: سازمان پسماند ضمن انجام امور اجرایی رفت و روب شهر، در زمینه ایجاد زیرساخت و باورهای زیست محیطی به ویژه در اجتماعات مردمی همواره کوشش خود را به کار می‌بندد. در این همایش مردمی نیز با انجام هماهنگی‌های لازم با مناطق ۲۲ گانه، از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اقدامات لازم را در راستای رسالت خود انجام خواهد داد.

محمدی با بیان اینکه ساماندهی و جمع‌آوری بهینه پسماند منوط به مشارکت شهروندان است، خاطرنشان کرد: در همایش جاماندگان اربعین حسینی (ع) که فردا- چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه- برگزار می‌شود، هماهنگی‌های لازم با مناطق ۲۲ گانه درخصوص استقرار آموزشگران  در حد فاصل  میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به عمل آمده و آموزش‌های چهره به چهره و تذکر لسانی درخصوص مدیریت پسماند با محوریت خروج زباله در ساعت ۹ شب و عدم رهاسازی زباله در سطح شهر به شهروندان انجام خواهد شد.

وی در ادامه از استقرار موکب اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خیابان فداییان اسلام در مسیر پیاده‌روی خبر داد و افزود: آموزشگران و نیروهای داوطلب دوستدار محیط زیست در این موکب ضمن فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند و توزیع ساک دستی پارچه‌ای، بروشور و کیسه‌های مخصوص زباله‌های خشک، با اجرای برنامه‌های ویژه برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان از قبیل مسابقات با موضوع بازیافت، ساخت کاردستی و نقاشی و اهداء جوایز، زمینه فکری درخصوص لزوم مدیریت بهینه پسماند را تقویت می‌کنند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه برنامه‌های اجرایی این مجموعه را  در زمینه  نظافت، پاکیزه‌سازی و جمع‌آوری پسماند در مراسم پیاده‌روی "جاماندگان اربعین" تشریح کرد و گفت: این سازمان در بخش جمع‌آوری پسماند تر و نظافت شهری با به‌کارگیری بیش از ۳ هزار نفر نیروی انسانی و بیش از ۵۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری شامل جاروی بزرگراهی، تانکر آب و خودروفان و در بخش جمع‌آوری پسماند خشک با همکاری نزدیک به ۸۰۰ نفر نیروی انسانی و ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات، به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد. 

وی گفت: توزیع کیسه پلاستیکی ویژه پسماند بین هیئات و مراکز توزیع غذای نذری، جمع‌آوری پسماند خشک و تر و نظافت و رفت و روب در مسیر حرکت هیات‌ها و در محل‌های برگزاری مراسم، انجام عملیات نظافت و رفت و روب محدوده موظف توسط مناطق تعیین شده شامل مناطق ۱۲، ۱۶ و از جمله تمهیدات این سازمان در زمینه نگهداشت شهر و نظافت و پاکسازی حین، بعد و قبل از این مراسم است.

محمدی با اشاره به اهمیت  موضوع نگهداشت شهر و رعایت موارد ۴ گانه اصلی آن شامل  شست‌وشوی مخزن و زیرمخزنی، جاگذاری صحیح مخازن، پاکسازی اطراف مخازن پس از تخلیه و رفت‌ و روب عمومی محدوده مخزن گفت: تمامی کارگران و خودروهای موظف طبق برنامه از ساعت ۵ صبح به محل‌های استقرار مشخص شده، اعزام می‌شوند و تا پایان مراسم در محل حضور خواهند داشت تا نگهداشت حین و نظافت بعد از مراسم با مدیریت عوامل منطقه طبق برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند به نحو احسن انجام شود.

وی در ادامه با اعلام طرح جدید این سازمان با عنوان طرح حلقه‌های ویژه آویز کیسه پسماند اظهار کرد:  این سازمان با انجام هماهنگی‌های لازم با مناطق ۲۲گانه تمهیدات لازم را برای سوخت‌گیری خودروها، آبگیری تانکرها، پیش‌بینی خودرو، کارگر و تامین امکانات رفاهی برای آنها، مخزن و تجهیزات لازم اندیشیده است.

محمدی همچنین تصریح کرد: حلقه‌های ویژه آویز کیسه پسماند توسط مناطق اصلی از سازمان مدیریت پسماند دریافت شده تا با نصب آنها در کنار موکب‌ها حین مراسم، شهروندان دسترسی سریع به محل تخلیه پسماند داشته باشند.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: 42263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =