تعیین زمان و برنامه‌های هفته فرهنگی تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی و تصویب زمان و برنامه‌های هفته فرهنگی تهران خبر داد.

به گزارش شهر، نرگس معدنی‌پور در خصوص جلسه اخیر با مدیران شهرداری تهران پیرامون برگزاری هفته تهران با اشاره به جایگاه ویژه شهر تهران در تاریخ سیاسی کشور گفت: همواره اهمیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تهران در ایران اسلامی حائز اهمیت بوده است به همین خاطر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند کلان شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور ضروری است، لذا ما باید برنامه‌های وزینی را برای معرفی تهران در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۵ ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ روز چهاردهم مهرماه به دلیل انتخاب تهران به عنوان پایتخت در این تاریخ، به نام «روز تهران» مورد تصویب قرار گرفت و بعد از آن در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شد اما در طول سال‌های گذشته برنامه‌ها در این مناسبت در یک هفته برنامه‌ریزی و اجرا شده است که شروع و پایان هفته و زمان دقیقی نداشته است و انتخاب زمان آن متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی متغیر بود؛ لذا بررسی و تصمیم گیری درخصوص زمان دقیق برای هفته تهران در دستور کار این جلسه کمیسیون است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: عنوان «هفته فرهنگی تهران» مورد موافقت همه اعضاء قرار گرفت و از بین پیشنهادات ارائه شده برای زمان آن نهایتا بنا به پیشنهاد فرمانداری تهران چهاردهم تا ۲۰ مهرماه برای هفته فرهنگی تهران تصویب شد. مزیت این پیشنهاد آغاز هفته تهران با روز تهران در تاریخ ۱۴ مهرماه است.

رییس فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رویکرد ما در شهرداری و مدیریت شهری توجه به ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی است، افزود: توجه به این ارزش‌ها به عنوان یک رویکرد اصلی در مدیریت شهری است و تمام برنامه‌های شهرداری بر اساس این رویکردها برنامه‌ریزی می‌شود، لذا در هفته فرهنگی تهران نیز توجه به ارزشهای دینی و ملی و انقلابی مورد تاکید است.

معدنی پور با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در طول سال و تمام برنامه‌های شهرداری تهران مورد توجه قرار دارد و در گرامیداشت هفته دفاع مقدس به صورت خاص به آن پرداخته می شود. امسال در هفته دفاع مقدس توجه به نقش زنان در دفاع مقدس به صورت ویژه مورد نظر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: البته در کنار توجه به نقش زنان، همواره توجه به دانش آموزان و نوجوانان در تمام برنامه‌های شهرداری تهران در اولویت قرار گرفته است. در تدوین  برنامه چهارم این موارد جزو هدفگذاری‌های اصلی ما با توجه به سیاست‌های کلان کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است و قطعا در برنامه‌های هفته فرهنگی تهران نیز توجه به این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره شهرداری تهران بر همکاری با سایر دستگاه‌های متولی در شهر تاکید دارد، بیان کرد: در هفته فرهنگی تهران و روز تهران، افتتاح خانه مشاهیر در خانه اتحادیه و فاز اول ساختمان بلدیه باید در دستور کار قرار بگیرد. در واقع باید در هفته فرهنگی تهران، روز تهران به عنوان قله برنامه ها در نظر گرفته شود، سپس افتتاحیه‌هایی از این دست در دستور کار قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید فاز اول ساختمان بلدیه به صورت جهادی تکمیل و در روز تهران افتتاح شود. توجه به اقتصاد فرهنگ، طراحی برنامه‌های متناسب با نیاز امروز جامعه و مقوله عفاف و حجاب در برنامه‌های این هفته باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته توجه به مقوله عفاف و حجاب نیز باید در تمام برنامه‌های شهرداری تهران مورد توجه قرار گیرد و نظارت بر رعایت آن در برنامه‌هایی نظیر تورهای گردشگری، همایش‌ها و جشنواره‌ها در اولویت باشد.

معدنی پور در ادامه این جلسه بیان کرد: طبیعتاً لزوم توجه به تورهای تهرانگردی با هدف معرفی اماکن تاریخی و دیدنی تهران و برگزاری نشست‌های تخصصی تهران شناسی، ری ‌شناسی و شمیران شناسی با استفاده از نظر کارشناسان و تهران شناسان از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: فرمانداری مصوبه این جلسه درخصوص هفته فرهنگی تهران را به سایر دستگاه‌ها ابلاغ کند تا سایر دستگاه‌ها همانند شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت هفته فرهنگی تهران تدوین و اجرا کنند. در تدوین برنامه‌ها توجه به نیازهای امروز جامعه و گروه‌های هدف مانند جوانان، نوجوانان و زنان  باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله فرمانداری‌ها باید مورد توجه همه نهادها قرار بگیرد، گفت: سازمان‌های حاضر در جلسه باید تمام برنامه‌های خود را به مناسبت هفته فرهنگی تهران تا پانزدهم شهریور ماه در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار دهند و فرمانداری نیز نامگذاری روزهای هفته فرهنگی تهران را انجام داده و تا ۲۰ شهریور اعلام کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 42302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =