نشت بخار از لوله بویلر حادثه آفرید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند جزییات حادثه رخ داده در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه را تشریح کرد.

رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله بخار کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه اظهار کرد: ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه هفتم شهریورماه حجم زیادی از بخار از خط ۲ نیروگاه به سمت بیرون متصاعد و باعث شد چهار نفر از کارگران دچار سوختگی ناشی از بخار شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه بلافاصله هماهنگی‌ها برای انتقال کارگران به مراکز درمانی انجام شد، خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس مجتمع و یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام و مصدومان برای انجام مراقبت‌های اولیه به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شدند.

وی افزود: متأسفانه با وجود مراقبت‌های انجام شده، سه نفر از کارگران به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و یک کارگر نیز که در بیمارستان شهدای یافت آباد بستری بود پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شد.

محمدی تصریح کرد: همزمان با پیگیری مراحل درمانی این افراد، کمیته فنی متشکل از چهار گروه به همراه کارشناسان خبره که از سوی شرکت تدبیر توسعه سلامت به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار زباله‌سوز دعوت به همکاری شده‌اند در حال بررسی دقیق علل این اتفاق هستند.

وی تاکید کرد: حادثه آتش‌سوزی نبوده بلکه بر اثر نشت بخار از لوله‌ بویلر رخ داده، این در حالی است که طبق اعلام پیمانکار تعمیرات اساسی سامانه‌ها به تازگی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با ابراز تاسف و تاثر عمیق از این حادثه تأکید کرد: ما از ابتدای وقوع حادثه پیگیر مراحل درمانی سانحه‌دیدگان بوده و اقدامات لازم برای هر چهار کارگر آسیب‌دیده انجام شده است. همچنین به موازات بررسی علل حادثه پیگیری حقوقی ابعاد موضوع در دستور کار سازمان قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 42310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =