ایجاد نخستین مسیر امداد رسانی به شهروندان در شرق تهران/ انتقال امن و ایمن مجروحان  منطقه ۱۴ در شرایط بحران مهیا می شود

شهردار منطقه ۱۴ از تعیین و ایجاد مسیر لازم جهت امدادرسانی فوری و بدون وقفه به شهروندان دارالمومنین تهران در مواقع بروز بحران احتمالی خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی در این خصوص به اجرای طرح اتصال بیماراستان بعثت به پایانه مترو شهید کلاهدوز در بخش شرقی منطقه اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی که از فاکتورهای بسیار مهم و حیاتی در روند مدیریت بحران است، مسیر ویژه امداد رسانی برای ارائه خدمات سلامت محور شهروندان در این محدوده  ایجاد می شود.

وی ضمن بررسی تمهیدات و پیش بینی های لازم در این خصوص که با حضور معاون پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران، متولیان بیمارستان بعثت، مترو و مدیران شهری صورت گرفت، مسیر اتصال بیمارستان بعثت تا پایانه مترو  را بهترین شرایط و گزینه برای اجرای این طرح مدیریت بحرانی و انتقال مجروحان احتمالی در کوتاهترین زمان و فاصله به مرکز درمانی برشمرد.

یزدی با بیان اینکه مترو فضای امن و مناسبی است، گفت: با بهره مندی از حمل و نقل عمومی و دسترسی‌های لازم از این طریق به بیمارستان‌ها می‌توان پیش بینی ها و تمهیدات لازم جهت خدمت رسانی کیفی و سریع را برای شرایط بحرانی  را فراهم و کنترل کنیم.

محمدحسن فصیح معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز  با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا حوادث غیر منتظره همچنین اولویت دستور کار این طرح، یادآور شد: این مسیر اتصالی بدون تردید در انتقال امن و ایمن مجروحان و تجهیزات درمانی، کاهش میزان خسارات و آسیب و کنترل روند بحران تاثیر گذار و کارساز است.

وی ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی، بررسی دقیق و  کارشناسی برای تعیین بهترین مسیرپیشنهادی همچنین لزوم هماهنگی میان گروه‌های مختلف جهت تسریع در دستیابی به نتایج  و بهره‌گیری از پتانسیلهای علمی و اجرایی برای اجرای این طرح، بیان کرد: به عنوان نهاد  خدمت‌رسان به مردم، در کنار شهرداری منطقه هستیم و برای اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای این طرح و کمک رسانی به شهروندان در مواقع بحران احتمالی اهتمام ویژه داریم.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 42457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =