تکمیل  ۴۵ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۴ از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار شهر، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ در نشست خبری گفت: از ابتدای سال، حدود ۹۲ پروژه توسعه محلی در حال انجام است که ۴۵ مورد آن به اتمام رسیده و مابقی آنها حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ در نشست خبری که عصر امروز - یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید به تحریم شهردار تهران از سوی استکبار جهانی و ایادی آن اشاره کنم که نشان از عصبانیت دشمن و اقدامات موثری دارد که توسط شهرداری و مدیریت شهری در این دوره انجام شده است. در این دوسال کم کم اثرات حضور مدیران جهادی و انقلابی در حال نمایان شدن است و در واقع باید به شهردار تهران بابت این اتفاق تبریک گفت.

وی درباره اقداماتی که در منطقه، طی سال جاری برای بهتر شدن سکونت شهروندان انجام شده است، افزود: از ابتدای سال، حدود ۹۲ پروژه توسعه محلی در حال انجام است که ۴۵ مورد آن به اتمام رسیده و مابقی آنها حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. امسال حدود ۳۰ هزار تن آسفالت ریزی در منطقه داشتیم که بیش از ۶۵ درصد آن در بافت های فرسوده اتفاق افتاده است.

یزدی ادامه داد: سعی می‌کنیم نهرهای منطقه را جمع کنیم، این اقدام باعث افزایش عرض معبر و رفع آلودگی نهرها می‌شود. در بین ۲۲ منطقه در بحث پیشرفت فیزیکی پروژه‌های احداثی، رتبه دوم را داریم. در پیشرفت پروژه های فنی و عمرانی نیز رتبه پنجم را داریم.

شهردار منطقه ۱۴ اضافه کرد: بحث استقبال از مهر را از چندی پیش کلید زدیم ، همچنین تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کرده و ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان اعتبار نقدی را تامین کردیم تا خریدهای مدارس را در بخش عمرانی و تجهیزات انجام و به‌ آنها تحویل دهیم، در بحث پشتیبانی از برگزاری مراسمات در مدارس نیز کمک می کنیم.

وی یادآور شد: در تفاهم‌ شهرداری تهران با وزارت نیرو قرار شد کل روشنایی‌های شهر به لامپ های LED و کم مصرف تبدیل شود و تا آخر امسال عدد قابل توجهی از این روشنایی‌ها تعویض و تبدیل می شوند که منطقه ۱۴ نیز شامل این مسأله می شود. در این مدت اخیر نوسازی ۳۱۰ مخزن زباله انجام شده است‌، همچنین در تلاش هستیم تا با اقدامات لازم، آبگرفتگی معابر را در فصل بارش نداشته باشیم.

یزدی عنوان کرد: در بخش شهرسازی سال گذشته تا این زمان مشابه سال  پروانه صادر شده بود که امسال تا این لحظه آمار فوق رشد ۴ برابری داشته و به ۴۷۱ مورد  رسیده است. همچنین پیگیری‌ برنامه های قرارگاه ملی مسکن و توافق برای پروژه تالار نهاجا که محدوده‌ای ۶ هکتاری در خیابان پیروزیست را در دستور کار داریم، لازم به ذکر است پرونده تالار نهاجا هم‌اکنون در کمیسیون ماده ۵ نیز مطرح می‌باشد.این توافق می تواند مشکل بخشی از سرانه‌های منطقه در بخش فضای سبز، فرهنگی و درمانی را حل کند.

به گفته شهردار منطقه ۱۴؛ در رابطه با املاک تملکی به ویژه مواردی که در خیابان خاوران قرار دارد از دو ماه پیش جلسات توجیهی با مالکان برگزار شده‌ و در نتیجه آن توافقات در حال شکل گیری است و پس از این پرونده املاک به کمیسون ماده ۵ ارسال خواهد شد.

یزدی افزود : برخی از محلات به سرانه فضای سبز نیاز دارند و برای تملک املاک و احداث پارک تلاش می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال ۳ تا ۴ پارک در محلات منطقه احداث کنیم.

وی بیان کرد: پل تقاطع شهید محلاتی با بزرگراه بسیج مهمترین تقاطع غیر همسطح تهران است و در زمستان جابجایی برخی از اشجار و رفع برخی معارضات انجام می‌شود و در روزهای آینده شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود. همچنین در پروژه شهید شوشتری که بخشی از آن در منطقه ۱۴ عبور می‌کند نیز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. علاوه بر این  پروژه دور برگردان غیر همسطح بلوار ابوذر هم که خواسته مردم است را دنبال می کنیم و امیداریم قبل از بارندگی‌ها عرشه آن را آماده کنیم و در کمترین زمان آن را به پایان برسانیم.

در ادامه این نشست منا خلیلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ درباره رفع مشکل ترافیک در محله چهارصد دستگاه گفت: آواربرداری‌ها برای تعریض پیاده رو در طرفین معبر و میدان را در این محله داریم تا بتوانیم پارک حاشیه‌ای را کاهش دهیم و در طرح مصوب، احداث فضای سبز، فضایی برای مکث، مسیر حرکت دوچرخه و آموزش اسکوتر را در نظر گرفته‌ایم.

همچنین علیرضا رباطی معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ نیز در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وانت بارها توضیح داد: تا پایان هفته طرح ضربتی برای رفع معضل سد معبر و ساماندهی این موضوع داریم ، همچنین دوشنبه بازار در ضلع جنوب پارک سوار محلاتی را به روزبازارهای موجود منطقه اضافه می‌کنیم.

در ادامه، راستی، کارشناس معاونت فنی و عمرانی این منطقه در پاسخ به پرسشی درباره جمع آوری تیرهای برق معارض، عنوان کرد: شناسایی تیرهای برق معارض انجام و با شرکت برق مکاتبات لازم صورت گرفته‌است، برای مثال در معبر شهید نظام دوست حدود ۷ تیر برق معارض جمع آوری شده و بودجه لازم در حال تامین است تا سرعت جمع آوری و جابجایی تیرهای برق بیشتر شود اما در مجموع اقدام زمان‌بری خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ در ادامه این نشست پیرامون سرانجام ایستگاه متروی ورزشگاه تختی توضیح داد: پایانه خط ۷ مترو در محدوده ورزشگاه تختی بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ‌ و در برنامه‌ها پایان امسال به عنوان زمان تکمیل آن مطرح شده است، البته این پروژه نیاز به موارد زیادی استملاک موقت و دائم دارد و بخشی از معارض آن مربوط به ورزشگاه تختی است . پروژه‌ای که در یک گره ترافیکی مناسبی جانمایی شده و به تکمیل حمل‌ونقل عمومی در جنوب شرق تهران کمک می‌کند.

همچنین، شهردار منطقه ۱۴ درمورد آخرین وضعیت ایمنی بازار گل گفت: قرار شد مشکل ناایمنی بازار حل شود و در این زمینه آتش نشانی دستورالعملی را صادر کرده‌است. در مجموعه ۲.۵ هکتاری بازار گل، سه دستگاه، «شهرداری»، «وزارت راه و شهرسازی» و «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» ادعای مالکیت دارند و قرار شد که یک هیات پنج نفره مسأله را کارشناسی و قیمت گذاری کنند. درباره این محدوده باید وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر کاربری را به کمسیون ماده ۵ ارائه دهد و مالکیت آن نیز پیگیری شود و بعد از مشخص شدن مالک، پول به حساب آن توسط دادگستری که پیش از این مبالغ توسط کاسبان و فعالان بازار به حساب دادگستری پرداخت شده بود، واریز شود تا ما در شهرداری برای آنها پروانه صادر کنیم. در بحث ایمنی‌سازی نیز با دستورالعمل آتش نشانی بخش قبال توجهی از ایمن سازی سازه فعلی آن تامین شده است. همچنین با دانشگاه آزاد که در همجواری آن دارای زمین است صحبت شده که پارکینگ وسیعتری برای بازار گل فراهم شود.

وی درخصوص قسمت جنوبی خیابان پیروزی و ترافیکی که بر اثر وجود رستوران ها در آن ایجاد می‌شود، بیان کرد: در توافقی که با نیروی هوایی داشتیم برای بخشی که مربوط به ما می‌شد پارکینگی در آن ناحیه در نظر می گیریم، همچنین در انتها و در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، ۸ پارکینگ مناسب جانمایی کردیم که دو ماهه احداث می‌شود و به صورت آسانسوریست و تکنولوژی آن را یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی کرده است.

یزدی در خصوص بلوار ابوذر و مسیل آن عنوان کرد: بستر بلوار ابوذر و مسیل آن در طی این سالها آسیب دیده و باعث ایجاد چاله‌هایی در آن شده است ، مطالعات، تأمین بودجه برای رفع مشکل و ایمن سازی مواردی است که در حال تلاش برای آنها هستیم.

شهردار منطقه ۱۴ درخصوص ساختمان‌های ناایمن این منطقه توضیح داد: ۴ ساختمان ناایمن داریم که یکی از آنها بازار گل است. اخطارهای لازم به آنها داده شده است و دو ساختمان اقداماتی را برای ایمن سازی شروع کرده‌اند. یک گود پرخطر داشتیم که دستور قضایی برای آن صادر شده و در حال اقدام برای رفع خطر هستیم.

وی در پایان درخصوص استاندارد سازی و ایمنی شهربازی بسیج گفت: از چهار موضوع استانداردسازی، تنها بحث آتش نشانی آن باقی مانده بود و یک مهلت یک ماهه برای حل مشکل به بهره بردار دادیم که مشکل رستوران و نماز خانه آن را حل کند تا آتش نشانی در دو روز آینده تاییدیه کامل را برای این شهربازی صادر کند. ‌

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 42663

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =