آماده سازی و برنامه ریزی تحصیلی کودکان ایران در ۳۴ مرکز پویاشهر

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از آماده سازی و برنامه ریزی ویژه آموزش و تحصیل "کودکان ایران" در ۳۴ مرکز پویاشهر در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در تمامی مراکز پویاشهر شهرداری تهران، در حال آماده سازی خدمات رسانی در حوزه آموزش و تحصیل به کودکان کار و خیابان (کودکان ایران) هستیم که این خدمات در دو محور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی که به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده اند، می توانند با مراجعه به مراکز پویاشهر به تحصیل خود ادامه دهند و سپس بعد از اینکه دوره تکمیلی تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند، وارد مدارس دولتی می شوند.

احمدی صدر افزود: محور دوم فعالیت مراکز پویاشهر، به برگزاری کلاس های تقویتی و آموزشی اختصاص دارد که دانش آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی که از لحاظ آموزشی دچار ضعف هستند، می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان شد: از دیگر خدمات مراکز پویاشهر در آستانه مهر ۱۴۰۲ باید بگویم که برنامه ریزی های لازم انجام شده تا برای خانواده های کودکان کار و خیابان (کودکان ایران) که سواد خواندن و نوشتن ندارند نیز کلاس سواد آموزی بر پا شود تا اولیای این کودکان آسیب دیده نیز از تحصیل برخوردار شوند و با باسواد شدن بتوانند به تحصیل کودکان شان نیز کمک کنند.

به گفته احمدی صدر تعداد قابل توجهی از خانواده های کودکان کار و خیابان که اغلب از مهاجران افغانستانی هستند از خدمات سواد آموزی در مراکز پویاشهر با هدف توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان در یک سال اخیر برخوردار شده اند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مراکزی را تحت عنوان مرکز "استعدادیابی پویاشهرهای تهران" راه اندازی کرده که یکی از این مراکز در منطقه ۵ در حال راه اندازی و آماده ارائه خدمات استعدادیابی، حقوقی و... به کودکان کار و خیابان تحت پوشش است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: سازمان در نیمه دوم سال تحصیلی پیش رو، مدرسه ای را تحت عنوان مدرسه "تخصصی، آموزشی و توانمدسازی کودکان کار و خیابان" در منطقه ۱۶ راه اندازی می کند که در ۵ حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، امور تربیتی و مذهبی، فنی و حرفه ای و علم فناوری، طبق استعدادهای کشف شده کودکان کار و خیابان، اقدام به ارائه آموزش های تخصصی خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 42673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =