افتتاح ۱۸ تقاطع تا پایان سال ۱۴۰۲ با هدف کاهش مسیر شهروندان تهرانی

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: موفق شدیم اولین تقاطع سال ۱۴۰۲ را دو هفته گذشته در منطقه ۲ افتتاح کنیم و این دسترسی‌ها کاهش طول مسیر شهروندان را در پی خواهد داشت، بر همین اساس تا پایان سال، ۱۸ تقاطع را برای افتتاح برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم هر ماه، حداقل دو تقاطع تحویل شهروندان شود.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت بهسازی روکش آسفالت محور بزرگراه آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، اظهار کرد: بازدیدی را امروز به همراه پلیس راهور تهران از معابر بزرگراهی با اولویت بزرگراه آزادگان داشتیم. موضوع نگهداشت سطح معابر با اولویت بزرگراه‌ها در دستور کار ویژه معاونت فنی و عمرانی قرار گرفته است؛ به جهت اینکه سرعت طرح بهسازی روکش آسفالت دراین معابر و شریان‌های های اصلی بیشتر است

وی افزود: بزرگراه آزادگان یکی از اصلی‌ترین معابر شهر است که به جهت موضوع نگهداشت مدنظر ما قرار گرفته است، بر همین اساس طی چند ماه گذشته اکیپ‌ها را در بخشی از محدوده بزرگراه فعال کردیم و محدوده فتح تا شهید فهمیده را به صورت ویژه با توجه به سطح و عمق خرابی‌ها در اولویت قرار دادیم.

حق بین با اشاره به بهسازی روکش آسفالت یال غربی بزرگراه آزادگان، ادامه داد: برنامه ریزی‌ کردیم پس از  شناسایی خرابی‌ها عملیات مرمت در این بخش از بزرگراه آزادگان را به طور ویژه پیش ببریم و انشاالله ظرف دو تا سه هفته آینده کار در این محدوده به اتمام می‌رسد، در ادامه اکیپ‌های خود را به بخش شرقی بزرگراه آزادگان منتقل و طبق برنامه‌ریزی، بهسازی روکش آسفالت بخش شرقی این بزرگراه در محدوه‌هایی که نیاز به ترمیم دارد را اجرایی می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره نقش اقدامات این معاونت در کاهش ترافیک شهر با توجه به شروع مهرماه و بازگشایی مدارس گفت:  نقش اقدامات معاونت فنی و عمرانی در سطح معابر و بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها شامل بخش‌های مختلف می‌شود و موضوع تراش و روکش آسفالت در سطح وسیعی از شهر در حال انجام است.

وی افزود: بیش از ۱۴۰ اکیپ تراش و روکش به صورت دستی و مکانیزه در سطح شهر هم در معابر فرعی و هم در بزرگراه‌ها و معابر اصلی فعال هستند و این موارد نیز در کاهش ترافیک نقش دارند، وقتی شما رفع زوائد و چاله‌ها و خرابی‌ها را انجام می‌دهید سرعت عبور و مرور بالا می‌رود و این امر در تسهیل چالش ترافیک موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تقاطعات نیز موفق شدیم اولین تقاطع سال ۱۴۰۲ را دو هفته گذشته در منطقه ۲ افتتاح کنیم و این دسترسی‌ها کاهش طول مسیر شهروندان را در پی خواهد داشت، بر همین اساس تا پایان سال، ۱۸ تقاطع را برای افتتاح برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم هر ماه، حداقل دو تقاطع تحویل شهروندان شود.

در این بازدید هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ حضور داشتند.

انتهای پیام/

۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 42856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =