ایجاد پهنه و گذر فرهنگی روح شهر را لطیف تر می کند

رضوی با بیان این مطلب که ایجاد پهنه و گذر صنایع دستی ضمن فراهم کردن مسیر توسعه کیفی ، روح شهر را نیز لطیف‌ تر می کند بنابراین باید تمام روابط فیزیکی و روانی آن گذر در ارتباط زنده و ارگانیک با تمام عناصر شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سید محمد ناظم رضوی در حاشیه دیدار با مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن امکانات وتسهیلات مرتبط با جذب گردشگر در سطح شهر، گفت: در راستای توجه به مسائل زیباشناختی در طراحی کالبدی محورها از جمله مسیرهای پیاده و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق زمینه‌سازی برای حضور خانواده‌ها؛ لازم است فضایی برای بروز و ظهور توانمندی‌ها در حوزه صنایع دستی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیان داشت: ایجاد پهنه وگذر صنایع دستی منجر به ارتقا و افزایش نشاط وپویایی عمومی ،تقویت رویکردهای گردشگری شهری،ارتقای حس تعلق خاطر و همچنین تقویت ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ایجاد پهنه و گذری برای نمایش و نمود صنایع دستی منجر به رونق تولید ملی در این حوزه می‌شود بنابراین باید تلاش شود تا صنایع دستی به جایگاه خود دست یابد.

رضوی با بیان این مطلب که یکی از محورهای مهم، توجه به گذرگاه‌هایی با محوریت حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری است، تصریح کرد: بنابراین باید پهنه‌ها و گذرگاه‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی و هنر شناسایی شود تا با این اقدامات علاوه بر معرفی صنایع دستی به شهروندان و گردشگران، خانوارهایی که مستقیم با صنایع دستی ارتزاق می کنند نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت صنایع دستی و تنوع آن، می‌توان گذر صنایع دستی را عامل پیوند دهنده عناصر گردشگری به خصوص گردشگری فرهنگی به شمار آورد که با تکیه بر اقتصاد داخلی و ظرفیت‌های صنایع دستی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 42918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =