کاهش ۲۸ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از کاهش ۲۸ درصدی صدور پروانه ساختمانی در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران حامد سلیمی درباره آمار صدور پروانه در پنج ماه نخست امسال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال، ۲ هزار و ۸۸۲  مورد پروانه ساختمانی صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۴ هزار و ۷ مورد بوده است. از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در پنج ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع صادر گردیده است؛ این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت حدود ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع صادرشده بود که شاهد کاهش ۲۱ درصدی ساخت‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم.
او افزود: از تعداد پروانه‌های صادره در ۵ ماه نخست امسال، ۲۶۵۵ مورد در پهنه R (مسکونی) ۱۷۱ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۵۶ مورد در پهنه  S (کار و فعالیت) قرار دارند. از مجموع پروانه‌های صادرشده در سال گذشته نیز ۳۷۲۰ مورد در پهنه مسکونی، ۲۲۹ مورد در پهنه مختلط و ۵۶ مورد در پهنه کار و فعالیت جای گرفته‌اند.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با اشاره به فراوانی صدور پروانه در ۲۲ منطقه گفت: در پنج ماه نخست سال ۹۹ بیشترین فراوانی صدور پروانه در منطقه ۱۵ با ۳۵۲ مورد، منطقه ۴ با ۲۴۳ مورد و منطقه ۱۴ با ۲۲۱ مورد رقم خورد؛ کم‌ترین میزان صدور پروانه هم به ترتیب در منطقه ۹ با ۴۱ مورد، منطقه ۶ با ۷۴ مورد و منطقه ۳ با ۸۰  مورد اتفاق افتاد.  
سلیمی بیان کرد: در پنج ماه اول سال ۹۸  نیز بیشترین تعداد پروانه با ۳۷۶ مورد در منطقه ۴، ۳۳۶ مورد در منطقه ۱۵ و ۲۷۴ مورد در منطقه ۱۴ صادرشده بود، همچنین منطقه ۶ با ۶۱ مورد، منطقه ۱۲ با ۸۹ مورد و منطقه ۱۹ با ۹۳ مورد کم‌ترین میزان صدور پروانه در پنج ماه نخست سال گذشته را ثبت کردند.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در خصوص فراوانی متراژ ساخت‌وساز در مناطق ۲۲ گانه نیز گفت: در ۵ ماه نخست سال مناطق ۵، ۴ و ۱۵ مجوز بیشترین متراژ ساخت‌وساز را داشته و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۶ مجوز کمترین متراژ ساخت‌وساز را گرفته‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مناطق ۴، ۱ و ۱۵ بیشترین و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۶ کمترین مجوز ساخت‌وساز را دریافت کرده‌اند.   آمار ارائه‌شده با توجه به تنوع و تعداد املاک واقع در محدوده جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه بوده و ملاک برتری و ارزشیابی مناطق ۲۲ گانه در صدور پروانه نیست.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 4301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =