تاکید عضو شورای اسلامی شهر تهران بر توسعه مراکز معاینه فنی خودرو در پایتخت

سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران با حضور در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو گفت: یکی از موضوعات شهر تهران در مدیریت ششم شهری بحث آلودگی هواست. موضوعی که دغدغه همه افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران با حضور در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات شهر تهران در مدیریت ششم شهری بحث آلودگی هواست. موضوعی که دغدغه همه افراد جامعه است. یک سر آن به خودروهای تهران برمی‌گردد زیرا هفتاد درصد آلودگی هوا در پایتخت مربوط به خودروهاست.

وی ادامه داد: ما ۳ میلیون خودروی فرسوده در پایتخت داریم. آمار مرگ‌ومیر از آلودگی در شهر تهران برابر با تصادفات جاده‌ای است. عامل دیگر آلودگی هوا سوخت است. در ماده ۶ قانون هوای پاک به معاینه فنی خودروها اشاره شده است، در مدیریت شهری ما نمی‌خواهیم به معاینه فنی صرف و رفع تکلیف بپردازیم بلکه در شهر تهران آلودگی و ترافیک بیداد می‌کند. لازم است برای حل مشکل از ظرفیت دانشگاه نیز استفاده شود، به علاوه در شرایطی به سر می‌بریم که در آن نقش مردم و سازماندهی مردم نهاد پررنگ شده و باید از سازمان‌های مردمی در حل این مشکل نیز استفاده کنیم.

نجفی با بیان اینکه ما شهرداری تهران را ملزم به تکالیفی از جمله توسعه حمل‌ونقل عمومی کرده‌ایم؛ اظهار کرد:  بیش از ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران را به توسعه این امر اختصاص دادیم و امیدوارم تا پایان سال به شرایط خوبی برسیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما باید به توسعه مراکز معاینه فنی بپردازیم. حتی در دوره جدید  نوبت دهی اینترنتی را گسترش دادیم که مردم ما برای انجام معاینه فنی معطل نشوند.  متاسفانه در مواردی شاهدیم ماشین‌هایی که پلاک تهران دارند به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند؛ این گواهی کامل نیست و باید برای آن یک راه حل در نظر گرفته بشود. از ستاد مرکزی معاینه فنی می‌خواهم به این موضوع توجه کند.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 43098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =