ساخت ۳۰ هزار واحد پارکینگ در تهران

معاون شهرسازی شهرداری تهران از ساخت ۳۰ هزار واحد پارکینگ در پایتخت در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر، حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه هنوز در قوانین، اجازه تفکیک سند پارکینگ وجود ندارد که به نام افراد ثبت شود، اظهار کرد: اگر این زمینه در سازمان ثبت اسناد و املاک فراهم شود که بتوانیم پارکینگ دارای سند به افراد بدهیم، می‌تواند به تامین پارکینگ کمک کند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفت: برای اینکه پارکینگ‌های محلی احداث شود، باید افراد پارکینگ‌ها را خریداری کنند و سند به نام آنها ثبت شود که این موضوع نیاز به مصوبه قانونی دارد.

وی افزود: هنوز شهرداری در این زمینه لایحه‌ای را به شورا ارائه نداده و اعلام کردند که ظرف یک یا دو روز آینده این لایحه را ارائه خواهند داد.

مظفر همچنین تصریح کرد: برداشت دیوان عدالت اداری این بوده که مصوبه شورا جوازی برای این است که ساختمان‌ها پارکینگ تامین نکنند. در همین راستا جلسه‌ای با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان دیوان عدالت اداری تشکیل و تاکید شد در مواردی که گذر ساختمانی رو به بزرگراه باشد یا شرایط فنی برای ساخت پارکینگ نباشد، کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم پرداخت عوارض کسر پارکینگ را صادر می‌کند.

انتهای پیام/

۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 43174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =