انعقاد قرارداد برای ورود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به پایتخت؛ زاکانی: برای ورود ۱۰۰ متروباس تفاهم امضا شده است

علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

وی افزود: از ۶۶۷ اتوبوس و مینی بوس اشاره شده؛ ۲۳۷ دستگاه مربوط به شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوسها، تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در شش ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و انشاالله این میزان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوسها و مینی بوسهای جدید به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت، گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته ۳ هزار دستگاه قرارداد بسته است که از این ۳ هزار دستگاه ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس هستند.

وی ادامه داد: انشاالله طی برنامه‌ریزی انجام شده اتوبوسها و مینی‌بوسهای اشاره شده(۳ هزار دستگاه) طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران اضافه کرد: از همچنین سه هزار دستگاه اشاره شده، هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان بندی مشخص کم کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوسهای برقی گام برداریم.

زاکانی همچنین به ورود اتوبوسهای سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: ۴ دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و انشاالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد.

وی از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهم نامه‌ای امضا شده و انشاالله این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو ۵ نبودند اما اتوبوس‌های جدید با استانداردها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد، گفت: تمام اتوبوس‌ها در فرآیند پلاک گذاریست و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل‌ونقل وخدمت رسانی کنیم.

زاکانی همچنین درخصوص خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت نیز گفت: این اتوبوسها در محور جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 43208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =