تحقق ۴۰ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری تا پایان مردادماه/ برای پرداخت بدهی‌های دولت در سازمان برنامه کمیسیون ویژه تشکیل شده است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در تسویه حساب با بانک‌ها از مسیر مولدسازی اقدام می‌کنیم که گزارش آن ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در بخش غیرنقد در حال تسویه چهار هزار میلیارد تومان با بانک ها هستیم، اظهار کرد: اعداد تسویه ارائه خواهد شد و هفته آینده نیز لایحه ای ارائه خواهیم داد تا شورا به ما در این زمینه کمک کند. ما در تسویه حساب با بانک ها از مسیر مولدسازی اقدام می کنیم که گزارش آن ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برج میلاد درآمدها را به حساب خزانه واریز کرده است، یادآور شد: سهم خزانه در ۶ ماه اول برای نصب دکل های مخابراتی هنوز انجام نشده که باید پرداخت شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه کمیسیونی در سازمان برنامه برای پرداخت بدهی های دولتی تشکیل شده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از محل کمیسیون ماده ۷۷ این شرایط را بهبود ببخشیم. در کل بسیار به تحقق بودجه امسال امیدواریم و فکر می کنیم که اصلاحیه بودجه را به شورا ارائه خواهیم داد.

علی خشنود مدیرکل درآمد شهرداری تهران هم با اشاره به تحقق ۴۰ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: سهم درآمدهای ناپایدار نیز ۶۰ درصد بوده است؛ درآمدهای پایدار کاملا وصول و واریز شده است.

وی به علت افزایش درآمدهای پایدار گفت: در سال گذشته از بحث ارزش افزوده و سهم گمرک ۱۹۹ میلیارد تومان در ۶ ماه ابتدایی سال داشتیم که در پنج ماهه امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و از سویی دیگر در عوارض پسماند، ماهیانه ۹۰ میلیارد تومان به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که به هزار میلیارد تومان در پنج ماه ابتدایی امسال رسیده است.

خشنود با بیان اینکه عوارض آلایندگی وسایط نقلیه هنوز اخذ نشده که جلساتی را با وزارت صمت داشتیم، خاطرنشان کرد: وزارت صمت هنوز سامانه ای راه اندازی نکرده که سهم شهرداری ها را به ویژه شهرداری تهران مشخص کند. در بخش محیط زیست نیز در جلسات با وزارت صمت و سازمان محیط زیست، این سازمان هنوز نماینده خود را معرفی نکرده است و پس از معرفی نماینده و پیگیری امور، درآمدها حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 43258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =