پل دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش به عرشه رسید

شهردار منطقه یک:عرشه ضلع شمالی و میانی پل B۹، دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در شرق بلوار شاهد نصب و عرشه ضلع جنوبی در مرحله پیش مونتاژ قرار دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به مشکلات ترافیکی و بروز حوادث ناگوار رانندگی در بزرگراه ارتش محدوده شهرک شهید محلاتی  به درخواست منطقه، پلیس راهور و شهروندان طرح احداث دوربرگردان غیر همسطح پل های B۹  و B۱۰ مطرح و به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران احداث آنها در دستور کار قرار گرفت و با تجهیز کارگاه وارد فاز اجرا شد. اکنون با گذشت ۸ ماه عرشه شمالی و میانی پل B۹ به اتمام رسید.

وی افزود: عملیات احداث دوربرگردان‌های غرب به غرب بزرگراه ارتش با موانع تاسیساتی از قبیل لوله آب، پل عابر پیاده، ایستگاه اتوبوس تندرو و تاسیسات شرکت برق مواجه بود که با تعامل با سازمان‌های متولی از مسیر اجرای پروژه برطرف شدند تا اجرای کار توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تسهیل شود.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: وزن کل عرشه در حدود  ۳۲۰ تن، طول آن ۱۹۵متر  و عرض آن ۹ متر است که عرض متوسط هر یک از این پل‌ها تامین‌کننده ۲ خط عبوری است.

صباغ تصریح کرد: متاسفانه رانندگانی که از شرق وارد بزرگراه ارتش  می‌شدند؛ سرعت بالای خود را کاهش می‌دادند که این مورد باعث ترافیک و در برخی مواقع هم منجربه برخورد و حوادث ناگوار رانندگی می‌شد بر همین اساس نیاز به اجرای تقاطع غیر همسطح عملی شد تا در کنار امنیت و ایمنی بیشتر برای رانندگان ، دسترسی به شهرک‌های شمال بزرگراه ارتش نیز با سهولت بیشتر انجام شود.

این مقام مسئول احداث پل B۱۰ را نیز از دیگر پل های غیر همسطح این محدوده دانست و افزود: عملیات احداث آن جهت دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در محدوده شرق بلوار سوهانک به طول ۱۶۵ متر، عرض متوسط ۹ متر در حال اجراست.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 43316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =