افزایش نشاط اجتماعی سالمندان با تدارک برنامه های آموزشی و تفریحی در منطقه ۱۹

برنامه های آموزشی و تفریحی در هفته تکریم مقام سالمند در راستای افزایش نشاط اجتماعی در اماکن عمومی منطقه ۱۹ برگزار می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به شعار هفته سالمند با عنوان " سالمند اعتبار خانواده ایرانی" بیان کرد: سالمندی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی هر فرد است که در صورت رعایت سبک زندگی سالم می‌تواند دوره‌ای خاطر انگیز محسوب شود، به همین منظور در هفته گرامیداشت سالمند برنامه‌های آموزشی و تفریحی توسط اداره سلامت تدارک دیده شده است.
این مسئول ادامه داد: برپایی تور آموزشی و گردشگری، میزخدمات سلامت و کلاس‌های آموزشی در راستای افزایش نشاط اجتماعی سالمندان، شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها  اجرا خواهد شد.

ضمن اینکه در قالب برنامه دوشنبه سالمندی مشاوره گروهی، ورزش و حرکات اصلاحی، آموزش فعالیت در فضای مجازی و  وسایل دیجیتال، میز توانمندی سالمندان و ثبت تجربیات سالمندی اجرا می شود.

فرهادی خاطر نشان کرد: در مقام تکریم مقام و منزلت سالمندان نیز دیدار با مادران سالمند شهدا، تقدیر از سالمندان نخبه و برپایی اردوی بازدید از آسایشگاه سالمندان کهریزک انجام خواهد شد.

شهردار منطقه یاد آور شد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران طرح غربالگری سلامت دهان و دندان سالمندان به صورت رایگان، همراه با ارائه  خدمات بهداشتی به سالمندان شرکت کننده در این طرح از ۱۵ تا ۱۹ مهر در سرای محلات عبدل آباد، شریعتی شمالی و جنوبی، خانی آباد شمالی  و نعمت آباد برگزار می‌شود.  

شهردار منطقه با اشاره به استقبال خوب سالمندان در رویداد رقابت های گنجینه های شهر تهران گفت: در قالب جشن هفته سالمند همایشی همراه با نمایشگاه دستاوردهای هنری و ورزشی سالمندان روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سرای محله شریعتی جنوبی برگزار و از برگزیدگان این رقابت‌ها و دبیران فعال کانون سالمندان  تقدیر می‌شود.

همچنین میزبان دبیران کانون‌های سالمندی محلات پهنه جنوب مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در روز چهارشنبه ۱۲ مهر با موضوع چگونه سالم پیر شویم در سرای محله خانی آباد جنوبی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 43350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =