از راه اندازی کلبه های بوستان جنگلی سرخه حصار تا راه اندازی جشنواره های محلی

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با اشاره به برنامه های شهرداری در هفته تهران از راه اندازی کلبه های بوستان جنگلی سرخه تا راه اندازی جشنواره های محلی با موضوع محیط زیست خبر داد.

امیر قاسمی رییس ستاد گردشگری شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان یک مجموعه گردشگری طبیعی مورد استقبال شهروندان است و با تمهیداتی که در دوره فعلی مدیریت شهری در حال انجام است شاهد خواهیم بود که این مجموعه به زودی به عنوان قطب گردشگری شرق تهران توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه لزوم گسترش و نگهداشت منابع طبیعی جهت استفاده شهروندان و آیندگان موضوعی مهم در مدیریت شهری است، افزود: در اطراف تهران روستاهای زیادی وجود دارد که از لحاظ گردشگری طبیعی و تاریخی مورد توجه گردشگران است و دست اندرکاران حوزه گردشگری باید تمهیداتی در نظر داشته باشند که ضمن استفاده گردشگران به فضاهای طبیعی و بکر روستایی که نقطه قوت گردشگری در تهران است آسیبی وارد نشود.

راه اندازی کلیه های بوستان جنگلی سرخه حصار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۳ نیز در رابطه با توسعه و راه‌اندازی بوم کلبه‌های بوستان جنگلی سرخه حصار توضیح داد: فاز اول ساخت بوم کلبه‌ها از چهار سال پیش در بوستان جنگلی سرخه حصار آغاز شد ولی متاسفانه به دلیل تغییر مدیریت از ادامه ساخت و ساز فاز دوم و سوم جلوگیری به عمل آمد، در دوره فعلی با نظر شهردار منطقه در حال رفع مشکلات برای ساخت بوم کلبه ها هستیم و پیمانکار در پایان کار بر اساس توافقات صورت گرفته موظف به ارائه ۱۰۰ بوم کلبه به شهرداری جهت در اختیار قرار دادن به شهروندان می‌باشد.

به گفته ابوذر حسینی؛ در کنار ساخت بوم کلبه‌ها، تجهیز و راه‌اندازی رستوران‌های مختلف، توسعه مسیر کوهپیمایی و پیاده‌روی، حمایت از موزه حیات وحش واقع در بوستان و راه‌اندازی مجدد باشگاه پینت بال و تیراندازی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این بوستان جنگلی می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به حیات وحش طبیعی در این بوستان ، تمهیداتی انجام شده تا ساخت‌وساز بوم کلبه‌ها به این طبیعت آسیبی نرساند.

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 43521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =