توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی؛ راهبردی پایدار در ارتقاء فرهنگ محیط زیست

در آستانه هفته تهران و به منظور افزایش تعاملات و همکاری‌های چند جانبه، دومین جلسه از سلسله نشست هم‌اندیشی تشکل‌های محیط زیستی با حضور " احمد قیومی" معاون استاندار و فرماندار شهر تهران، "سید احمد علوی" رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران و عضو شورای اسلامی شهر، " حلیا سادات حسینی " مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "علیرضا رحمتی" مدیر کل محیط زیست شهر تهران و جمعی از معاونان فرمانداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های محیط زیستی، "حلیا سادات حسینی" مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی و تشکر از ستاد سمن ها بابت تشکیل جلسه، به اهمیت حضور تشکل های مردم نهاد در کنار بدنه دولتی پرداخت و گفت: برای من حضور تشکل های مردم نهاد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، چرا که بی شک مشارکت و همراهی شما عزیزان در احصاء چالش ها و معضلات محیط زیستی شهر تهران، منجر به نتیجه گیری خوب و بیشترین اثربخشی در این زمینه خواهد بود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: کلان شهر تهران با تمام چالش ها و معضلات محیط زیستی خود، هنوز هم از ذخایر منابع طبیعی خوبی برخوردار است که زبانزد خیلی از شهرهای دنیاست. لذا اهمیت به آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

وی بر ضرورت توانمند سازی تشکل های مردم نهاد محیط زیستی به عنوان راهبردی پایدار در افزایش و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی کشور تاکید کرد و یادآور شد: توانمندسازی ساختاری، تخصصی، نهادهای مردمی محیط زیست نه تنها خواسته آنها که خواسته ما نیز هست و در این راستا از هر اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

در پایان حسینی ضمن تشکر از مشارکت مستمر فعالان عرصه محیط زیست، انجمن ها و تشکل های مردم نهاد را بازوان توانمند در اجرای برنامه های مختلف دانست و افزود: امیدواریم به سمتی برویم که بتوانیم بیشتر از حضور و نقطه نظرات شما عزیزان در موضوعات محیط زیست شهر تهران استفاده کنیم.

بنابر این گزارش موضوعاتی از قبیل آلودگی ها شامل آب، خاک، هوا، صوت و نور، فاضلاب، پسماند توسعه انرژی های تجدیدپذیر، مصرف بهینه انرژی و وضعیت روددره ها از سوی تشکل های مردم نهاد به عنوان دغدغه های اصلی محیط زیستی شهر تهران مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام/

 

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: 43553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =