بهره‌برداری از مرکز ارائه خدمات به سالمندان در منطقه ۶

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: توسعه مراکز ارائه خدمات متقضی به جهان‌دیدگان (سالمندان) در پایتخت یکی از اولویت‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری مرکز ارائه خدمات به جهان دیدگان و سالمندان پایتخت در منطقه ۶ که با حضور شهردار این منطقه و جمعی از مدیران شهری و اعضای کانون های سالمندی و سالمندان این منطقه دربوستان نظامی گنجوی انجام شد، اظهار کرد: اقتصاد، سیاست و فرهنگ باید در خدمت ایجاد حال خوب باشد و باید این حال خوب را ساخته و آن را ترویج کرد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد حال خوب، نیازمند رعایت برخی الزامات از جمله جلب اعتماد و مشارکت مردم در اجرای برنامه هایی هستیم. برای تحقق این موضوع، گروه های هدف هر برنامه باید خود در اجرای امور مشارکت کنند و بدانند، بخواهند و بتوانند در این مسیر گام بردارند تا از خود مراقبت کنند.

صاحب با اشاره به اینکه ایجاد مراکزی مانند فرآهنگ و مجموعه هایی که افراد جهانیده بتوانند خدمات مقتضی مورد نیازشان را در آن دریافت کنند مستلزم حضورمخاطب در این مراکز و بهره گیری از نظرات آنان از سوی بهره برداران برای استفاده بهینه از امکانات ایجاد شده است، ادامه داد:برای داشتن عملکرد خوب در مراکز ارایه خدمت به جهان دیدگان نیازمند مشارکت این گروه سنی در این مراکز هستیم و از این رو، در تلاش هستیم نیازهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری افراد جهان دیده را در این مراکز تامین کنیم.

منطقه ۶ پیشرو در اجرای طرح شهر دوستدار سالمند

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ نیز در این آیین با بیان اینکه پاتوق سالمندان در راستای مسولیت تنفیذ شده از سوی شهردار تهران با هدف ارائه خدمت به سالمندان و جهان دیدگان بوده است بیان داشت: استفاده از ظرفیت نخبگان و همکاران در منطقه از خواسته های شهردار تهران است و در تلاش هستیم با جلب اعتماد و اطمینان جهان دیدگان منطقه مشارکت در اداره امور منطقه افزایش یابد.

 روحانی با بیان اینکه پاتوق سالمندان تهران در بوستان نظامی گنجوی اولین اقدام در راستای شهر دوستدار سالمند است گفت: تا دو سال آینده بوستان نظامی گنجوی به اراضی عباس آباد متصل و زمینه برای تردد آسان تر جهان دیدگان و بهره مندی بیشتر سالمندان از آن فراهم می شود.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه تکه ششم پایتخت ۱۴محله دارد و در تلاش هستیم با همکاری اداره کل سلامت تعداد مراکز ارایه خدمات به سالمندان را افزایش دهیم خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری در محله های جنوبی منطقه یک مرکز دیگر راه اندازی و آماده ارایه خدمت به جهان دیدگان خواهد شد.

وی اضافه کرد: این منطقه جز کهن سال نشین ترین مناطق تهران است، لذا توجه بیشتر به موضوعات مناسب سازی فضاهای شهری برای ایجاد تسهیل در تردد و اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با سالمندی جز اولویت برنامه های فرهنگی و عمرانی در قلب پایتخت محسوب می شود.

روحانی، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری منطقه به منظور ایجاد عدالت در بهره مندی شهروندان از فضاهای شهری طرح های ویژه ای در دستور کار دارد و در پروژه "پاتوق حال خوب سالمندی" به شهروندان قدیمی و سالمند توجه ویژه داشته است. 

وی با اعلام اینکه مرکز ارائه خدمات به افراد جهانیده در بوستان نظامی گنجوی واقع شده است، گفت: قطعاً این ساختمان، فضا و فرصتی دوباره برای ادامه و ارتقاء تعاملات اجتماعی و گذراندن اوقات فراغت برای شهروندان سالمند ایجاد خواهد کرد و  سالمندان می توانند در کنار هم و همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ساعات خوشی را در آن سپری کند.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه های شاد هنری، از ۱۴ تن از دبیران کانون های سالمندان منطقه با اهدای هدایایی قدردانی شد.

گفتنی است؛ مرکز ارائه خدمات به جهان دیدگان منطقه در ساختمانی به وسعت ۹۸ متر مربع و با ارائه خدمات در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و نیز خدمات مقتضی در حوزه فیزیوتراپی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده ارائه خدمت به سالمندان منطقه است.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 43663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =