برای زلزله تهران باید بودجه ملی پیش‌بینی شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در "نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران، چالش‌ها و راهکارها" که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار شد، گفت: باید برای زلزله تهران بودجه ملی پیش بینی شود و شهردار تهران هم متولی این کار باشد و هر سال میزان کارهای انجام شده را گزارش دهد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری در  نشست افزود: ما کارگروهی در کمیته عمران شورای شهر با عنوان کارگروه تاب‌آوری تشکیل دادیم و  با دعوت از۴۰ استاد و متخصص دانشگاهی از آنها خواستیم به سوالات ما در خصوص زلزله تهران پاسخ گویند که  در پاسخ به این پرسش که آیا زلزله در تهران اتفاق خواهد افتاد، قریب به اتفاق نظرشان این بود که زلزله بالای ۷ در مقیاس ریشتر در تهران رخ خواهد داد.

وی گفت: در کشور حدود ۵۰۰ هزار زلزله رخ می‌دهد که ۱۰۰ هزار آن احساس می‌شود. همین دو دهه گذشته هم زلزله‌های زیادی رخ داد که حادثه داشته است. برای این وضعیت چه باید کرد؟ چه دستورالعمل و بودجه‌ای گذاشتیم؟ غیر از اقدامات سازمان مدیریت بحران شهر تهران، متاسفانه در بخش‌های دیگر و نیز در بودجه‌ریزی به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.

وی افزود: تهران ۵۴۰ پل دارد که ۲۵۴ پل نا ایمن هستند .  برخی از این پل‌ها باید جمع شوند و برخی دیگر به لحاظ سازه‌ای مشکل دارند.

وی گفت:  حدود ۲۸ پل را مقاوم سازی کرده ایم و در صورت وقوع زلزله بخشی از پل‌ها تخریب می‌شوند و مشکل ایجاد می‌کنند. بحث دیگر بافت های فرسوده ، راه‌های اضطراری برای نجات و آواربرداری است که باید برای آن فکر اساسی شود.

وی افزود: اقدامات مهمی در خصوص ارزیابی ساختمان‌های مهم شهر تهران شروع شده که وضعیت آنها سنجیده می‌شود. ولی این کافی نیست چون بودجه کافی نیست، برای تهران باید بودجه ملی دید. چون موضوع آن حاکمیتی است.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 43679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =