هویت بزرگترین ثروت و سرمایه شهر است 

همایش نکوداشت هفته تهران با حضور شهردار منطقه ۱۹، مدیران شهری، استاد تهرانشناسی، نقال در سالن استاد شهریار بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این همایش فرهادی ضمن گرامیداشت هفته تهران اظهار کرد: ما باید از هویت شهری که در آن زندگی می کنیم مطلع باشیم  و از آنجایی که شهر مظروفش انسان است، انسان ها می توانند هویت خلق کنند و هویت بزرگترین ثروت و سرمایه هر شهر است.

وی افزود: منطقه ۱۹ در گذشته روستاهایی با قلعه های زیاد و زمین های کشاورزی بوده است که بعد ها گروهی از هموطنان هشترودی کوره پرخانه ها را احداث کردند و دامپروری توسط تعدادی افراد از قومیت شهر سراب رونق گرفت که هم اکنون هموطنان زیادی از این شهر در محلات منطقه ۱۹ ساکن هستند.

به گفته این مسئول؛ ایران عزیزمان تنوع تمدنی، قومیتی و خرده فرهنگی زیادی با موقعیت جغرافیایی عالی و با ظرفیت دارد که در تمام مقاطع تاریخی غنی، سرشار از امتیاز و موجب مباهات است.

شایان ذکر است در این برنامه نصرالله حدادی پژوهشگر و استاد تهرانشناسی در خصوص موقعیت جغرافیایی، محلات، غذا، زبان، موسیقی، ساکنین قدیمی و مشهور و ... شهر تهران مطالبی را بیان کرد.

همچنین ابوالفضل ورمزیار، پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی درباره شاعر بزرگ ابوالقاسم فردوسی نقالی کرد.

براساس این گزارش همایش نکوداشت هفته تهران با برپایی گذر هنر با حضور همکاران هنرمند، نمایش آثار برگزیده نقاشی کودکان، غرفه های محیط زیست، مدیریت پسماند، سلامت و تقدیر از شهروندان خوشنام و اثر گذار محلات، برگزیدگان مسابقه نقاشی و انشاء با موضوع تهران آینده من، عکاسی با عنوان منطقه ۱۹ و جاذبه های گردشگری با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 
 

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 43711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =