استفاده از سامانه‌های نوین و فناوری‌های جدید در موضوع گزینش؛ در دوره مدیریت شهری فعلی "خادم بودن" شعار نیست

دومین نشست فصلی سال ۱۴۰۲ هیات مرکزی گزینش شهراری تهران برگزار و عملکرد چند ماه اخیر این مجموعه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شهر، دومین نشست فصلی سال ۱۴۰۲هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران صبح سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور دبیر هیات مرکزی گزینش و جمعی از کارکنان این مجموعه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

محمد شوریابی نماینده شهردار و دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران در این نشست ضمن تبریک پیروزی عملیات طوفان الاقصی گفت: از سال ۱۹۴۸ که رژیم منحوس صهیونیستی اعلام موجودیت کرد ۴ جنگ وسیع را پشت سر گذاشت اما   بزرگترین پیروزی که اتفاق افتاد  عملیات طوفان الاقصی است که سرویس اطلاعاتی آنها را غافلگیر کرد.

وی افزود: زمانی به مجموعه گزینش آمدیم که جهان و کشور، دو سال پرتنش و رخوت انگیز را  به واسطه کرونا پشت سر گذاشته است، امروز اقدامات شایسته ای با محوریت شایسته گزینی انجام دادیم و همچنان بر این اصل پایبند هستیم، در همین راستا در تمدید قرادادها اصل بر نگهداشت و صیانت از آنها است و معتقدیم باید به افراد کمک کرد و به آنها فرصت داد.

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران درخصوص فعالیت ها و اقدامات دو سال اخیر در این حوزه اضافه کرد: بحث استفاده از سامانه های نوین و فناوری‌های جدید در گزینش جا افتاده و به یک بلوغی رسیده است و در این زمینه بولتن‌ها را در بحث سامانه قدیر برای شهردار تهران نیز ارسال کردیم، سامانه قدیر نقش بسیار زیادی در شایسته گزینی و برقراری عدالت می تواند ایجاد کند و  اینکه هر کس سرجای خود باشد بسیار ارزشمند است و سیستمی کار کردن و بررسی سیستمی، منافع سرشاری برای شهرداری دارد.

وی بیان کرد: بین ۴۱ هیات جزو سه هیات برتر انتخاب شدیم و برای اولین بار نمایشگاهی در حوزه گزینش برگزار کردیم. در واقع در یک فضای سخت توانستیم ماموریت مان را به سرانجام برسانیم.

شوریابی خاطرنشان کرد: یک مدیر باید مسئولیت پذیر و خادم باشد و هر که خدمت بیشتری داشته باشد محبوب تر است این نکته و تاکید بر خادم بودن، یک شعار نیست ،حداقل در این دوره از مدیریت شهری و در دوره شهردار انقلابی تهران، خادم بودن بزرگترین افتخار ما است. 

دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران  ادامه داد: جابجایی نیروها و گردش شغلی اثرات مثبتی دارد. چرا که در غیر این صورت فرد به فرسودگی می رسد. اولین ویژگی گردش شغلی این است که فرد از تکرار بیرون می آید.

دبیر هیات مرکزی گزینش با اشاره به اینکه همیشه سعی کردیم کارهایمان را با مشاوره پیش ببریم ، یادآور شد: مسأله بعدی هشدار به مدیران است که فکر نکنند در چرخه مدیریت باقی می مانند، البته باید در کنار این مساله، جانشین پروری را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

  در ادامه این نشست هادی ملک علائی معاون‌ ارزیابی و پایش هوشمند هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار کرد: در سامانه قدیر با بهره گیری از فناوری، ۱۴ مدل سنجه روانشناسی و شناختی را با توجه به شغل و جایگاه کارکنان به اجرا گذاشته ایم که تا کنون بیش از ۳ هزار نفر از مدیران و کارکنان شهرداری تهران در این سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته اند.  همچنین با توجه به بازدید های صورت گرفته از سامانه قدیر، این سامانه مورد استقبال مدیران ارشد شهرداری و همچنین دیگر دستگاه های دولتی قرار گرفته است.

وی گفت: در جهت ارتقا کیفی نتایج قدیر و نیز هم افزایی و اثر گذاری بیشتر آن، تفاهم نامه ای با مرکز نوسازی و تحول اداری و شرکت شهرسالم منعقد شده است.

ملک علائی افزود: در حوزه ارزشیابی نیز ، تغییر در روش نمره دهی داریم که ارزشیابی ۶ ماهه اول از ۲۹ مهرماه به روش جدید اجرایی خواهد شد. در حوزه ارزشیابی، تغییر روش در فرایند ارزشیابی برای این دوره یعنی ۶ ماهه اول داشتیم و زمان شروع ارزشیابی به شکل جدید از ۲۹ مهرماه خواهد بود.

در ادامه این نشست، مهرداد امن‌زاده رئیس دبیرخانه هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران بیان کرد: در ۶ ماه اول سال، ۱۸۲ فقره پرونده برای تجدید نظر دوم به هیات مرکزی ارجاع داده شده که به صورت حضوری و غیر حضوری رسیدگی و برای آنها رای صادر شده است. ۱۱۷ فقره مشمول تبدیل وضعیت بودند که رسیدگی شدند.

وی افزود: در ۳۳ مرحله ۳۵۳۷ پرونده ایثارگری قراردادی به گزینش معرفی شده که درخصوص ۳۲۸۷ مورد رای بلا مانع اعلام شده است. همچنین ۲۵۷۲ فقره پرونده در بحث ایثارگران حجمی ابلاغ رای شدند.

در این نشست همچنین محمود دریایی معاون برنامه ریزی، سرمایه انسانی و مالی هیات مرکزی گزینش به تحولات مهمی که در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه منابع انسانی نسبت ‌به سالهای گذشته رقم خورده اشاره کرد و افزود: نحوه برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا اثربخشی دوره ها نسبت به سالهای گذشته بسیار مشهود بوده است و درخصوص برقراری مزایای شغلی همکاران مانند برقراری فوق العاده شغل، درج سوابق آموزشی سالهای گذشته همکاران در سامانه میز کار الکترونیکی ایشان بمنظور برقراری مزایای مسیر ارتقا شغلی همکاران و ارتقا گروه کارکنان در موعد مقرر را از اقدامات مهم این معاونت برشمرد.

وی در پایان تصریح کرد: تحولات ارزشمندی که در حوزه مدیریت سرمایه های انسانی هیات مرکزی گزینش رقم خورده مرهون نگاه ویژه دبیر هیات مرکزی گزینش به این سرمایه های ارزشمند است. در پایان این نشست از کارکنان برتر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران قدردانی شد.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 43731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =