آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان شهر تهران با اولویت مهارت‌آموزی

همزمان با هفته تهران و روز جهانی کودک و به منظور ترویج فرهنگ محیط زیستی آیین افتتاحیه نخستین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست درمقطع پیش دبستانی شهر تهران صبح امروز با حضور عضو شورای شهر، شهردار منطقه ۹، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رئیس اداره محیط زیست شهر تهران و به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف آموزش محیط زیست در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته است گفت: در جلسات کارگروه کمیته بهداشت، آموزش و توانمندسازی دانش آموزان با اولویت مهارت آموزی مطرح و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه معتقدم دوره پیش دبستان در آموزش و پرورش می تواند یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف باشد اظهار داشت: اولین دوره این لیگ آذر ماه برگزار و در اردیبهشت ماه همزمان با هفته زمین پاک اختتامیه این لیگ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیستی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند، عنوان کرد: این لیگ با هدف آموزش مهارت های مورد نیاز برای حفظ محیط زیست به عنوان یک مسئولیت انسانی و اخلاقی برای مقطع پیش دبستانی اجرایی می شود.

حسینی یادآور شد: بر این اساس کتاب تدوین شده سازمان حفاظت محیط زیست در پیش دبستانی های بیش از ١٢٤ ناحیه شهر تهران بصورت تخصصی و مهارت محور آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 43745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =