ساخت تصفیه خانه جدید در جاده مخصوص

شهر: ساخت تصفیه خانه ای در جاده مخصوص، زیر پل شهید باکری توسط شهرداری منطقه ۵ با اعتباری در حدود ۱۳ میلیارد تومان در حال ساخت است. پروژه ای که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوله گذاری مربوط به انتقال آب آن به صورت کامل انجام شده است.

فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ در گفتگو با شهر با بیان اینکه این منطقه با سرانه حدود ۲۷ متر مربعی در بخش فضای سبز، یکی از مناطقی است که بیشترین سرانه فضای سبز را در بین مناطق ۲۲ گانه تهران دارد، گفت: با وجود وضعیت سرانه سبز مناسب در منطقه، آبیاری این فضای گسترده اما با مشکل جدی در زمینه کمبود آب مواجه است بنابراین برای اینکه بتوان این فضا را آبیاری کرد؛ بسیاری از قنوات و چاههای منطقه احیا شدند. همچنین طی هماهنگی و قرادادی که با شرکت آب و فاضلاب انجام شده تصمیم گرفته شد که از پساب تصفیه خانه آب و فاضلاب برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده شود.

او در توضیح این قرارداد افزود: این شبکه انتقال آب از پساب فاضلاب اکباتان گرفته می شود که برای آبیاری فضای سبز محدوده ناحیه ۶ و بخشهایی از نواحی ۴ و ۵ و البته عمدتا برای خود اکباتان استفاده می شود.

شهردار منطقه ۵ در ادامه یادآور شد: علاوه بر تصفیه خانه موجود مربوط به آب و فاضلاب، با توجه به نظر مشاور و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، ساخت تصفیه خانه ای دیگر در جاده مخصوص، زیر پل شهید باکری توسط شهرداری منطقه در دست اقدام است.

حیدری اعتبار ساخت این تصفیه خانه را مجموعا ۱۳ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن را ۷۰ درصد برشمرد و عنوان کرد: لوله های مربوط به انتقال آب آن با اعتباری ۹ میلیارد تومانی انجام شده و خاک برداری و اجرای فونداسیون آن اخیرا شروع شده و تلاش می کنیم تا پایان سال ۱۳۹۹ به پایان رسیده و آماده بهره برداری شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 4375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =