تدوین برنامه جامع عملیات اضطراری پس از زلزله

برنامه جامع عملیات اضطراری در ۷۲ ساعته اولیه پس از زلزله برای نخستین بار در محله جمالزاده اجرا خواهد شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، مهدی خسروانی، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۶ با اعلام این خبر گفت: گام های اولیه و مطالعات پروژه مطالعاتی – اجرایی برنامه جامع عملیات اضطراری در محله جمال زاده با هماهنگی سازمان مدیریت بحران شهر تهران توسط انجمن امداد ایرانیان از تیرماه سالجاری برداشته شد و در شهریور ماه سال جاری وارد فاز اجرایی شد.
خسروانی گفت: در پروژه مذکور با کمک داده هایی که از تمامی ارگان ها، سازمان ها، شهرداری  تهیه شده است مخاطرات محله که شامل، شرایط خطر پذیری، ریسک پذیری و تهدید هایی که در محله وجود خواهد داشت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
دبیر ستاد مدیریت بحران  منطقه افزود:با استفاده از نقشه های GIS  شهرداری و اداره شهرسازی منطقه،  نقاط کم خطر، پرخطر و پراکندگی، فضاهای خالی و بدون استفاده کاربری های مهم نظیر کلینیک های درمانی مراکز مهم نظامی و انتظامی  مدارس و ... که در شرایط خطر و زلزله می توان به عنوان بحران زا و بحران زدا در نظر گرفت استخراج و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
 پروژه تدوین برنامه واکنش اضطراری عملیاتی محله جمال زاده که به عنوان نمونه (پایلوت ) در سطح محلات شهر تهران می باشد در روز سه شنبه ۱۸ شهریور ماه به مرحله اجرا در آمده و پس از بازدید های میدانی، برگزاری جلسه توجیهی برای گروه های دوام وارد فازهای  بعدی آن خواهد شد.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 4376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =