سند تحول شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارائه شد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از ارائه سند تحول شهرداری در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی براساس منویات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه شهرهای انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از ایرنا، دومین روز و آیین اختتامیه سومین اجلاسیه مجمع روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در باغ موزه دفاع مقدس تهران در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان در این مجمع از بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران بازدید کرده و در جریان مسایل پایتخت قرار گرفتند و از ساعتی پیش هم آیین اختتامیه اجلاس آغاز شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این آئین به بیان آنچه که طی دو روز برگزاری در اجلاسیه و پنل‌های تخصصی گذشته است، پرداخت. نرگس معدنی پور گفت: در دومین روز اجلاسیه مهمانان از تعدادی از زیرساخت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شامل شهردخت، همراه سرا، سرای محله، گرمخانه و خیابان ورزش و نمایشگاه ایده‌های برتر ریحان شهر بازدید کردند.

به گفته وی، در پنل تخصصی که به موضوع اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی و هویت انقلابی شهرها و نقش آن در جامعه امروز اختصاص داشت سند تحول شهرداری تهران در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه شد.

وی ادامه داد: در این سند علاوه بر تبیین وضع موجود شهر تهران در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، به منویات مقام معظم رهبری همچنین فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص مسایل و چالش‌های شهر تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی پرداخته شد.

معدنی پور افزود: در این سند به فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در شهر تهران و نقاط ضعف و قوت آن و برنامه تحول حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر پرداخته شد و در نهایت بر اساس موافقت اعضا مجمع مقرر شد این سند برای اجرا در سطح کشور به شورای عالی استان‌ها ارسال شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد خروجی پنل‌های تخصصی اجلاسیه تهران که در قالب طرح‌های موضوعی مورد تصویب قرار گرفت در تمام مراکز استان‌ها در دستور کار قرار گیرد و زمینه‌ای برای ارتقای فرهنگ شهری بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی و تعمیق و تثبیت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی شهرها و ارتقای سرمایه اجتماعی و تعالی حکمرانی شهری باشد.

ضرورت توجه به جریان سازی و شبکه سازی قیام ها در انقلاب اسلامی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه هم در ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود نقش شهرها در پیروزی انقلاب اسلامی است لذا ضرورت دارد که قیام‌های موثر در انقلاب را بتوانیم به هم میهنان معرفی کنیم.

مهدی زاهدی ادامه داد: در این راستا ۲ شهر قم و مشهد در برگزاری این اجلاسیه پیشقدم شدند تا شهرهایی که از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ قیام مؤثر داشتند دور هم جمع شوند که در این زمینه به استناد مدارک مرکز اسناد انقلاب اسلامی ۱۵ شهر شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: معرفی هویت انقلابی و نقش اثر گذار شهرها در پیروزی انقلاب و معرفی شهدای انقلاب بخشی از اهداف اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

زاهدی افزود: توجه به گردشگری انقلاب، معرفی جریانات و سیر تحولات انقلاب برای معرفی به نسل جوان و جمع آوری تاریخ شفاهی انقلاب از جمله دیگر فعالیت‌های مورد نظر در این اجلاسیه است.

وی بر ضرورت پیگیری اقدامات هنری برای معرفی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: جریان سازی و شبکه سازی در تاریخ انقلاب رخ داد. قیام‌ها در شهرهای مختلف مؤثر بوده و به هم پیوسته هستند که امروز در بسیاری از اقدامات باید این شبکه سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: 43767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =