اجرای ۲۰ پروژه شهرداری با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

شهردار تهران از اجرای ۲۰ پروژه با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری اولین رام مترو تهران با ۸۶ درصد ساخت داخل راه اندازی می‌شود.

پیروز حناچی شهردار تهران یکشنبه-۲۳ شهریور- در  اولین نشست نوآوری و فناوری که در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد با اشاره  با بیان اینکه منطقه البرز دارای بیش از ۳۰ درصد گردش اقتصادی و ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی است، افزود: سیاست کلی ما در این منطقه بر تمرکززدایی است ولی استثناهایی برای شرکت‌های دانش بنیان، صنایع های تک و صنایع غذایی در نظر گرفتیم.

او استقرار شهرک‌های صنعتی در اطراف شهرها را در راستای این هدفگذاری دانست و افزود: ما این سیاست را تعقیب می‌کنیم و بر این اساس اماکن متروک را به مراکز نوآوری و فرهنگی تبدیل شدند که نمونه آن کشتارگاه و تبدیل آن به فرهنگسرا و تبدیل کارخانه چرمسازی به دانشگاه هنر است.

حناچی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی پارک‌های علم و فناوری و ضرورت اتصال مراکز علمی با بخش‌های صنعتی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری اولین رام متروی تهران که ۸۵ درصد آن ساخت داخل است به بهره برداری می‌رسد.

به گفته او این پروژه تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این نهاد تاکنون تلاش کرده است که مانع کسب و کارها نشود، اظهار کرد: بر این اساس لایحه‌ای به همه مراکز شهرداری ابلاغ شده است که مانع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشوند.

حناچی به همکاری شهرداری با مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این راستا علاوه بر برگزاری نمایشگاهی در زمینه نیازهای شهرداری، ۴۰۰ نیاز شهرداری جمع آوری شده و در سایت «باهم» بار گذاری کردیم.

شهردار تهران راه اندازی مرکز نوآوری شهر هوشمند و باز قرار دادن AP شهرداری به استارتاپ‌ها را از دیگر اقدامات شهرداری در راستای همکاری با حوزه‌های فناوری ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا سعی می‌شود تصدی گری نکنیم و بستری را فراهم کنیم که کسب و کارهای بخش خصوصی بتوانند فعالیت کنند.

شهردار تهران از اجرای ۲۰ پروژه با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خبر داد و یاداور شد: امیدوارم این دوره، منشاء تحولات در حوزه توسعه فناوری در شهرداری شود.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 4383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =