شورای شهر تهران پرچم دار حقوق عامه و حقوق شهروندی است

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران پرچم دار حقوق عامه و حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: این سنت و رویه تمام اعضاست که شنونده سخنان مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه امروز به صراحت جنایات رژیم صهیونیست را محکوم می کنیم، اظهار کرد: امروز کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده ایم و هر اقدامی بتوانیم برای رفع این ظلمی که باعث آوارگی مردم فلسطین شده، انجام می دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز مرگ بر اسرائیل به معنای مرگ بر کشتار کودکان بی گناه غزه و مرگ بر ظلم و آوارگی مردم است، یادآور شد: امروز مرگ بر اسرائیل به معنی مرگ بر کشتار دسته جمعی و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و مرگ بر افراد پشت صحنه قرآن سوزی است.

اقراریان با اشاره به اینکه امروز حقوق شهروندی یکی از دغدغه های جدی است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که کمیسیون نظارت و حقوقی پیگیری اندیشه های رهبر معظم انقلاب در مباحث حقوقی است و در تلاش هستیم که با همکاری مرکز پژوهش های قوه قضاییه، در احیای حقوق شهروندی و ایجاد حس آرامش و امنیت در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران پرچم دار حقوق عامه و حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: این سنت و رویه تمام اعضاست که شنونده سخنان مردم باشیم؛ بر اساس وظایف قانونی خود شرایط و بستر مناسب را برای شنیده شدن صدای مردم فراهم خواهیم کرد.

اقراریان با تأکید بر اینکه تمام شهرداران مناطق پرچم دار پاسخگویی به شهروندان بودند، یادآور شد: در دوره چهارم مدیریت شهری یکی از مصوبات شورا، منشور حقوق شهروندی بود. در سال سوم فعالیت های شورا خود و اعضا را به این مصوبه ارجاع می دهم که 18 بند دارد.

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا با اعلام اینکه شهروندان حق دارند از طریق نظارت همگانی و دسترسی به مسئولان شهری و دریافت اطلاعات به روز جهت ارتقاء سطح سلامت مدیریت شهری همکاری کنند، گفت: شهروندان حق دارند که از وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس بهره مند شوند و این به معنای میثاق بین ما و شهروندان است.

وی افزود: ما باید منشور حقوق شهروندی را به سمتی ببریم که شاخصی داشته باشد تا بدانیم چه میزان از این حقوق محقق شده است؛ دسترسی به حمل و نقل آسان وظیفه ماست و هرچند در این دوره تلاش می شود اما وظیفه داریم که امور را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

اقراریان با اشاره به تعاملات کمیته نظارت شورا و مرکز حقوقی شهرداری تهران، اظهار کرد: هنوز در مدت زمان باقی مانده جای کار بسیار زیادی داریم؛ فرمانداری اعلام آمادگی برای همکاری داشته و باید بسترسازی برای حقوق عامه را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه ها به ویژه رسانه های حوزه مدیریت شهری در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی، بدانند،کمیته نظارت و حقوقی آمادگی دارد از بهترین وکلا برای دفاع از رسانه ها استفاده کند. ما حاضریم هزینه حرف حق و پای حق ایستادن را بپردازیم.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 43841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =