به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٢؛ علی نوذرپور شهردار منطقه با بیان اینکه یکی از دغدغه های مدیریت شهری منطقه، رفع مشکل کمبود اتوبوسرانی در منطقه است، گفت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت پذیری منطقه، بخصوص افزایش جمعیت ٦٠ تا٧٠ هزار نفری خیابان شهید خرازی تا پایان سال، اثرات کمبود ناوگان اتوبوسرانی در منطقه نمایان تَر خواهد شد.
او افزود: تا پایان سال جاری و در سال آینده شاهد توسعه پراکنده ای در سطح منطقه خواهیم بود و برج های مسکونی آماده تحویل به ساکنین آنها خواهند بود و اولین موضوعی که باید به آن رسیدگی شود بحث حمل و نقل عمومی است که برای حل این مساله باید دست بکار شد.
شهردار منطقه ٢٢ ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری هایی که در بحث مترو داشتیم، توانستیم خط ١٠ مترو را به منطقه بیاوریم و کمک شایانی به بحث حمل و نقل ریلی انجام دهیم.
شهردار منطقه٢٢ در پاسخ به سوال مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره اینکه آیا شهرداری منطقه می تواند در حوزه حمل و نقل اتوبوسرانی حفظ خطوط منطقه یاری رسان باشد، گفت: از آنجایی که در منطقه نقدیندگی وجود ندارد و تخصیص نقدینگی فقط در مرکز انجام می شود، این امر امکانپذیر نیست.
او ادامه داد: همانگونه که با مترو تفاهم نامه ای منعقد کردیم و از زمین و عوارض خدماتی برخی مجتمع ها برای پیشبرد ساخت مترو تهاتر کردیم، شهرداری منطقه می تواند با منعقد کردن تفاهم نامه ای از ظرفیت مستحدثات استفاده کند و شرکت اتوبوسرانی به ازای آن اتوبوس خریداری کند و بتواند خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه دهد.
محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این نشست به قراردادی که این شرکت برای تامین ٣٣٠ دستگاه اتوبوس در حال تنظیم است اشاره کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این قرارداد تعداد سه هزار دستگاه اتوبوس با سوخت LNG تولید خواهد شد که بخش عمده ای از مشکلات حمل و نقل عمومی شهر تهران برطرف خواهد شد.
او ادامه داد: با اجرای این قرارداد با استفاده از محل بند ١٢ مصوبه شورای اقتصاد، با بازگشت سرمایه، می توان سوخت LNG را که بیش از ٩٠ درصد آن از متان تشکیل شده و به نوعی سوخت پاک محسوب می شود و با استاندارد یورو ٦ را وارد چرخه سوخت حمل و نقل کرد.
ترفع افزود: اگر شهرداری ٢٥ درصد از هزینه خرید اتوبوس را بپردازد، ٧٥درصد مابقی از محل مصوبه پرداخت خواهد شد.
نظر شما