ستاد بازآفرینی پایدار در منطقه ۱۴ تشکیل شد/ هم‌افزایی برای نوسازی بافت فرسوده

کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل ستاد بازآفرینی منطقه ۱۴ با تاکید بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مدیریتی به منظور نوسازی بافت فرسوده برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، در کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل ستاد بازآفرینی، ضمن اشاره آخرین آمارهای تدوین شده منطقه ۱۴ با مساحت ۳۱۲ هکتار بافت فرسوده در بین مناطق شهر تهران از بعد سطح بافت فرسوده، بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه ها و نهادهای مدیریتی در این بافت تاکید شد.

توجه به اهمیت آموزش و تمرکز جمعیت دانش آموزی در مدارس، نوسازی، مرمت و تجهیز مدارس از اولویت های اقدامات در بافت فرسوده است که در این خصوص و با حضور نماینده سازمان نوسازی مدارس و بر اساس اعلام نیاز اداره آموزش و پرورش اولویت بندی و بررسی شد.

مهارت‌آموزی و ایجاد شغل، برگزاری دوره های حرفه ای و توانمند سازی، توجه به این امر در آموزش های شهروندان و ساکنین محلاتو بهره برداری از اراضی و زمینهای فاقد فعالیت جهت امکان برگزاری بازارچه های مناسبتی و فصلی در سطح منطقه در قالب تفاهم نامه ای میان شهرداری، بهزیستی نیروی انتظامی و سایر نهادهای متولی حاضر در جلسه مورد بررسی قرارگرفت.

تاکید بر اهمیت نوسازی مدارس، تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده در راستای تامین امنیت و ایمنی بافت های فرسوده همچنین تاکید بر حفظ بناهای میراثی از دیگر موارد مطرح و مورد بررسی در این کارگروه بود.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 43961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =