همدردی با کادر درمان غزه

در آیین تجلیل و قدردانی از خادمان سلامت اربعین حسینی 1402 شرکت شهر سالم، سخنرانان ضمن محکومیت حمله به بیمارستانی در غزه، با پزشکان و پرستاران فلسطینی اعلام همدردی کردند.

به گزارش  شهر،به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، آیین تجلیل و قدردانی از خادمان سلامت اربعین حسینی، در ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری شورای شهر تهران در سخنانی با اشاره به حمله هولناک رژیم تروریستی اسرائیل گفت: با این حادثه، موضوع فلسطین از مسئله اسلامی هم فراتر رفته به موضوعی انسانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به تعبیر غده سرطانی برای اسرائیل از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اظهار کرد: این غده سرطانی اگر در هر کجای دیگر جهان -حتی اروپا- هم قرار داشت، همین مشکلات را ایجاد می‌کرد و اروپایی‌ها چون از این مسئله مطلع بودند، صهیونیست‌ها را به خاورمیانه هدایت کردند.

پیرهادی خطاب به اعضای کادر درمان شرکت شهر سالم گفت: نقش شما به عنوان فرهیختگان جامعه برای روشنگری بسیار حائز اهمیت است. کاری که شما پزشکان و پرستاران می‌توانید در محکومیت حمله غیرانسانی به بیمارستان انجام دهید، بسیار تاثیرگذارتر از دیگران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش کاروان شرکت شهر سالم در مراسم پیاده‌روی اربعین ادامه داد: کار شما در اربعین چنان بزرگ بود که ما توان قدردانی از زحماتی که شما انجام دادید، را نداریم.

عضو شورای شهر تهران افزود: کاری که امسال در مرزها برای درمان زائران انجام شد، نیاز آن مدت‌ها بود که احساس می‌شد و انشااله که خداوند و اهل بیت (ع) اجر آن را به شما عطا کند.

درمانگاه صحرایی عمود 707 به بیمارستان صحرایی تبدیل شود

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در آیین تجلیل و قدردانی از خادمان سلامت اربعین حسینی(ع) شرکت شهر سالم تهران با محکومیت حمله نظامی به بیمارستانی در غزه اظهار کرد: بر اساس نظر صلیب سرخ جهانی این بیمارستان نباید مورد حمله قرار می‌گرفت اما حمله نظامی اسرائیل و به شهادت رسیدن بیش از هزار نفر، خوی این رژیم را بر همه نشان داد. امیدواریم انشاالله روزی برسد تا این رژیم جعلی از صفحه روزگار نابود شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت شهر سالم یکی از مجموعه‌های مهم شهرداری تهران است که خوشبختانه در این دور از مدیریت شهری با تلاش‌های صورت‌گرفته اقدامات خوبی هم در راستای مسئولیت اجتماعی و هم در خدمات درمانی به پرسنل شهرداری تهران به عنوان ماموریت اصلی این شرکت، داشته است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این شرکت بر اساس مسئولیت اجتماعی در هر زمانی که بیماری در شهر شیوع پیدا کرده است، ورود پیدا می‌کند تا بتواند به شهروندان خدمت‌رسانی کند که نمونه عینی این امر را در ایام همه‌گیری ویروس کرونا دیدیم و متاسفانه تعدادی از پرسنل این شرکت بر اثر کرونا جان باختند.

نجفی افزود: راهپیمایی میلیونی جهانیان به ویژه هموطنان در مسیر نجف به کربلا قطعا نیاز به ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی دارد که شهرداری تهران نیز در سال‌های اخیر برابر با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خدماتی از طریق مجموعه‌های خود ارائه کرده است.

وی ادامه داد: شهر سالم نیز همچون سنوات گذشته حضور فعالی در اربعین داشت و به ارائه خدمات شبانه‌روزی پرداخت و بر اساس آمارهای ارائه شده میزان مراجعه زائرین به درمانگاه ایجاد شده توسط شرکت شهر سالم قابل توجه بود که این امر نشان‌دهنده نیاز به ارائه خدمات درمانی در ایام راهپیمایی اربعین است.

نجفی در پایان پیشنهاد داد درمانگاه متعلق به شرکت شهر سالم با توجه به میزان مراجعه بالای زائرین به آن به بیمارستان صحرایی تبدیل شود.

شرکت شهر سالم جزو 10 نهاد برتر خدمت‌رسان درمانی در اربعین

بر اساس این گزارش، در این مراسم محمدجواد شادمهری ازغندی مشاور فرمانده بسیج شهرداری تهران طی سخنانی گفت: از ابتدای حضور شهرداری تهران در راه‌پیمایی اربعین در سال 1391، شرکت شهر سالم نیز در خدمت‌رسانی پیش‌قدم بود.

وی با بیان اینکه این حجم از همکاری و هماهنگی بین بسیج شهرداری و شرکت شهر سالم در سالیان اخیر بی‌نظیر بود، گفت: با همکاری که با بخش‌های مختلف در طول این سال‌ها انجام شده، موکب علی بن موسی الرضا و درمانگاه آن در بین زائران شناخته شده است.

وی با اشاره به امکانات درمانگاه عمود 707 گفت: امکاناتی که در این درمانگاه صحرایی پیش‌بینی شده بود، بعضا در بیمارستان‌های نجف و کربلا نبود.

وی با اشاره به تعهد و تخصص کاروان پزشکی شرکت شهر سالم و پزشکانی که به صورت داوطلب به این تیم اضافه شدند، ادامه داد: در ارزیابی که ستاد اربعین استان تهران انجام داد، پایگاه‌های درمانی شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جزو 10 درمانگاه برتر خدمت‌رسان درمانی بود که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به شهادت بیماران و پزشکان و پرستاران در حمله به بیمارستان غزه، ابراز امیدواری کرد که همین تیم شهرداری و شرکت شهر سالم در غزه به مردم ستمدیده فلسطین خدمت‌رسانی کند.

78هزار خدمت کاروان پزشکی شرکت شهر سالم به 33هزار نفر در ایام اربعین

در ابتدای آیین تجلیل و قدردانی از خادمان سلامت اربعین حسینی 1402 شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم در سخنانی ضمن خیر مقدم به خادمان سلامت و میهمانان این برنامه گفت: این یازدهمین سال بود که خدمت‌رسانی درمانی در مراسم اربعین حسینی انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال در سه محور به خادمان و زائران خدمت‌رسانی کردیم، ادامه داد: محور اصلی خدمات ما در کشور عراق بود که در همه شهرهای مذهبی عراق تیم‌های پزشکی ما در کنار عزیزان شهرداری مستقر بودند.

نورمحمدی با تشکر از سازمان بسیج شهرداری به خاطر همکاری در راه‌اندازی پایگاه درمانی عمود 707، گفت: هم در این پایگاه و هم در شش پایگاه دیگر درون کشور عراق خدمات شایسته و بایسته‌ای ارائه شد.

وی اضافه کرد: محور دوم خدمات ما در پنج منطقه صفر مرزی بود. در مجموع 78هزار و 150 خدمت به بالغ بر 33هزار نفر ارائه شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به محور سوم فعالیت‌های درمانی شرکت شهر سالم گفت: در مراسم جاماندگان اربعین نیز درمانگاه‌ها و تیم‌های فوریت‌‎های پزشکی مستقر در مسیر، 500 خدمت درمانی ارائه کردند.

وی ضمن تقدیر از پزشکان و پرستارانی که از خارج مجموعه شهرداری با شرکت شهر سالم همکاری می‌کنند، اظهار کرد: در این 11 سال، عزیزانی ما را در این مسیر همراهی کردند که بعضا از افزاد شاخص حوزه پزشکی کشور محسوب می‌شوند. به نظر من، لیاقت خاصی می‌خواهد که کسی بتواند مرهمی بر زخم راهپیمایان این مراسم جهانی بگذارد.

نورمحمدی ضمن ادای احترام به یاد و خاطره همه شهدا، به ویژه سه شهید مدافع سلامت شرکت شهر سالم، حرکت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را در حمله به یک بیمارستان محکوم و برای شهدای این حادثه از خداوند طلب مغفرت کرد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور علیرضا نادعلی سخنگو و سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران، محمد گرمابدری فرمانده بسیج مالی، برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، ابوالفضل سروش نایب‌رئیس و اکبر امیرخانی عضو هیئت مدیره شرکت شهر سالم نیز حضور داشتند، با اهداء لوح از تعدادی از کاروان 97 نفره این شرکت قدردانی شد.

۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 44055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =