بازگشایی ۶۲ مجموعه ورزشی طی دو سال گذشته در تهران

حسین اجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت:۶۹ مجموعه ورزشی غیرفعال و تعطیل داشتیم که ۶۲ مورد آنها را بازگشایی کردیم و مابقی نیر در حال بازگشایی هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، در آیین افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه که صبح امروز - شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲- در هفتاد و هشتمین پویش امید و افتخار در منطقه یک برگزار شد، با بیان اینکه جامعه ورزش برای حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه دادند و در مسابقاتی که برگزار می‌شود  از رژیم منحوس صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند، گفت: زیرساخت مجموعه ورزشی ریحانه سال ها بلا استفاده و مورد مطالبه مردم محله بود. در سالهای گذشته به دلیل کرونا بسیاری از مجموعه‌ها قابلیت استفاده نداشتند و فرسوده بودند ، اما با تدبیر معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران قرار شد با کمک مناطق شهرداری بتوانیم به بازگشایی این مجموعه‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان ورزش از طریق زیرساخت‌های خود مانند مجموعه‌های ورزشی و برگزاری رویدادها به مردم خدمت رسانی می‌کند، افزود: استاندارد سرانه ورزشی بین المللی در دنیا دو متر است اما سرانه فضای ورزشی در تهران ۵۷ سانتیمتر است و باید این میزان را ارتقا دهیم.

اوجاقی با اشاره به اینکه مشارکت حدود یک میلیون نفر را برای مسابقات قهرمان شهر داشتیم، ادامه داد: ۶۹ مجموعه ورزشی غیرفعال و تعطیل داشتیم که ۶۲ مورد آنها را بازگشایی کردیم و مابقی نیر در حال بازگشایی هستند، در حال حرکت به سمتی هستیم که مجموعه‌های جدید احداث شوند و تاکید شهردار تهران‌ نیز بر استفاده چند منظوره از مجموعه‌های مختلف است.

در ادامه این مراسم علیرضا نادعلی سخنگوی و عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از گذشته تلاشهایی برای ارتقای فضاهای ورزشی انجام شده اما در یک خلا چهارساله، فضاهای ورزشی به صورت ثابت باقی ماند؛  در این دوره باید میزان فضاهای ورزشی بیشتر شود و در نقاط مختلف تهران‌ این کار در حال انجام است تا نسل جدید ما ورزشی تر شوند، چرا که یکی از کارهای فرهنگی با اثرگذاری غیر مستقیم موضوعات مرتبط با ورزش است که کارهای فرهنگی و اخلاقی در کنار آن انجام می‌شود.

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم بیان کرد: این مجموعه از ۱۴ سال گذشته قرار بود دو تا سه ساله به اتمام برسد. بر همین اساس یکی از نکات مهم در شهرداری توجه به پروژه های بر زمین مانده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این اتفاقات و دیگر اقدامات خوبی که شهردار تهران در سفر به چین در حال رقم زدن آن است به مردم کمک کند، همانطور که می‌دانید بعد از سالها، حدود دو سوم واگن‌های موجود تهران به ناوگان مترو اضافه خواهد شد و امیدواریم که این اتفاقات کمک کند تا شهروندان حال بهتری داشته باشند و ما آنها را با نشاط و سرزندگی بیشتر ببینیم.

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 44093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =