تهیه لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران؛ در دستور کار

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تهیه لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی اظهار داشت: امسال با بازنگری در فرایند بودجه ریزی مناطق، ستاد، سازمان ها و شرکت ها، تلاش کردیم در مسیر شفافیت و انضباط مالی مدنظر شهردار تهران حرکت کنیم تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع، واقعی سازی بودجه و تقویت کنترل و نظارت، چارچوب های نظام‌مند بودجه را پیش ببریم.

وی با اشاره به اصل انعطاف پذیری بودجه گفت: اصولا بودجه بر اساس یک برآورد تهیه و تنظیم می شود و با توجه به پویایی و تغییرات شرایط اقتصادی و اجتماعی و شرایط تورمی جامعه، ممکن است پس از تصویب بودجه، نیاز به تغییراتی در برخی ردیف های اعتباری باشد، بنابراین اصلاحیه بودجه امری طبیعی و انکارناپذیر است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص ارسال اصلاحیه بودجه به شورای شهر ادامه داد: این اصلاحیه با توجه به تغییرات و افزایش هزینه ها به ویژه در زمینه حقوق و دستمزد، هزینه نگهداشت شهر و ضرورت تزریق اعتبار به برخی از پروژه های احداثی اولویت‌دار شهرداری تهران آماده و برای تصویب، به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می شود.

وی اعلام کرد: نشست های هماهنگی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ با محوریت اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران و با حضور ادارات کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت های تخصصی شهرداری تهران و نمایندگان معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد.

به گفته شهرابی، در این نشست ها موضوعاتی چون بودجه هزینه ای در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲، جابجایی اعتبارات دارایی سرمایه ای و تخصیص اعتبار واحدهای مختلف تا پایان سال، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 44147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =