بررسی چالش‌های جذب سرمایه‌گذاران در شهرداری تهران

چهارمین نشست معاونین مالی و اقتصاد شهری و رؤسای ادارات سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق با حضور مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی چهارمین جلسه مشترک مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با مدیران ادارات سرمایه گذاری مناطق ۲۲ گانه ، به منظور بازبینی روش های موجود و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ و رفع مشکلات و موانع موجود در جهت جذب و ایجاد انگیزه لازم برای حضور سرمایه گذاران در پروژه های مشارکتی، در ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد.

طی این نشست نوید خاصه باف مدیر عامل سازمان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه بخش خصوصی، آن را به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر جهت تامین منابع مالی شهرداری تهران برشمرد و خواستار بازبینی فرایند های موجود در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه جذب سرمایه های بخش خصوصی شد.

همچنین مدیر عامل سازمان ضمن برشمردن شاخص های مختلف در حوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، به اهمیت سرعت در فرایند پروژه های سرمایه گذاری پرداخت و گفت: یکی از دلایل عدم توفیق اداره های سرمایه گذاری مناطق در جذب سرمایه، علاوه بر وضعیت کلی اقتصاد؛ زمان بر بودن فرایند های اداری است و باید بازبینی شود.

وی طولانی شدن سیر مراحل کارشناسی پروژه ها، انتخاب سرمایه گذار و نهایتا انعقاد قرارداد با آنها را یکی از مهمترین چالش های موجود در حوزه سرمایه گذاری معرفی کرد و بیان داشت: فرایند های موجود گاهی آنقدر زمان بر می شوند که پروژه ها توجیه مالی و اقتصادی خود را از دست می دهد و این موضوع باعث کاهش انگیزه سرمایه گذاران جهت همکاری با مدیریت شهری می شود.

مناطق باید فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران معرفی کنند و در برطرف کردن موانع اصلی پیش روی جذب مشارکت بخش خصوصی تلاش و تمرکز کنند.

در ادامه این نشست؛ معاونین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی ضمن ارائه گزارش عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در محدوده مناطق اشاره نمودند و ضمن پاسخگویی به سوالات مناطق پیشنهاداتی را به مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی جهت بهبود روند جذب سرمایه ارائه کردند.

همچنین در پایان این نشست از معاونین برتر مالی و اقتصاد شهری و روسای برتر ادارات سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی مناطق ۴، ۱۵ و ۱۹ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 44290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =