ضرب‌الاجل ایمن‌سازی ۹۰ ساختمان بحرانی شهر تهران/ ترک فعل مدیران از سوی قوه قضائیه پیگیری می‌شود

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های بحرانی شهرتهران در حال حاضر از ۱۲۹ ساختمان به ۹۰ ساختمان رسیده است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۹۰ ساختمان بحرانی باقیمانده به صفر برسد.

به گزارش شهر، مهدی بابایی در شصت و سومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحرانی شورای اسلامی با موضوع بررسی وضعیت ساختمان‌های نا ایمن منطقه ۱۷، اظهار کرد: برخی اصحاب رسانه در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری معتقد بودند تعداد ساختمان‌های ناایمن از دهه ۷۰ تاکنون کاهش نیافته و همچنان روی عدد ۱۲۹ باقی مانده است اما تلاش مدیریت شهری موفقیت آمیز بود و تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش داشت اما هنوز به صفر نرسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ ساختمان بحرانی به ۹۰ ساختمان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه جلسات کمیته ایمنی و مدیریت بحران در سطح مناطق شهر تهران برگزار و با همکاری مدیران و دادستانی توانستیم تعداد ساختمان‌های نا ایمن را کاهش دهیم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تدبیر در ایمن‌‎سازی ساختمان‌ها و اقدامات قانونی در این حوزه، گفت: اگر در لیست ساختمان‌های ناایمن تنها به اخطار اکتفا کنیم ترک فعل صورت گرفته و باید این ترک فعل از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

بابایی همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام ۱۲۹ ساختمان بحرانی شهر تهران باید تعیین تکلیف شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن سطح منطقه ۱۷ تهران یادآور شد: در این منطقه چهار ساختمان بحرانی وجود داشت که خوشبختانه و با پیگیری‌های مدیریت شهری، سه ساختمان از مرحله بحران خارج شد و تنها پاساژ بهاران به عنوان تنها ساختمان بحرانی منطقه باقی مانده که تاکنون هفت بار اخطار دریافت کرده است.

به گفته وی، ساختمان‌های ناایمن که در مالکیت شهرداری تهران هستند نیز باید ایمن‌‎سازی شوند و در این خصوص برای نخستین بار ردیف اعتباری در بودجه شهرداری‌های مناطق پیش‌بینی و فرصت ایمن‌سازی فراهم شده است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی مدارس، اظهار کرد: شهرداری‌های مناطق بودجه‌ای را که برای کمک به مدارس دارند، با اولویت ایمن‌سازی مدارس در اختیار آنها قرار دهند.

انعقاد بزرگترین قرارداد خرید واگن مترو در تاریخ بلدیه

بابایی همچنین با بیان اینکه ضربه‌ای که تفکر «نمی‌شود و نمی‌توانیم» به شهر تهران زد، امروز در شهر مشخص شده است، تأکید کرد: علیرغم اینکه در گذشته ال‌سی خرید اتوبوس و واگن باز شد اما همتی در این خصوص وجود نداشت اما مدیریت شهری دوره ششم توانست بزرگترین قرارداد خرید واگن و همچنین قرارداد انتقال تکنولوژی واگن‌ها به ایران را منعقد کند.

وی‌ افزود: در دوره چهارم شورای شهر ۶ هزار اتوبوس به دوره پنجم مدیریت شهری تحویل داده شد اما در پایان دوره پنجم تنها ۲ هزار اتوبوس فعال بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با انعقاد قراردادهای اخیر ظرفیت مترو تهران به بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 44309

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =