از بانوان خادم اربعین حسینی در منطقه ۱۰ تجلیل شد

آیین تجلیل و قدردانی از بانوان خادم اربعین حسینی با حضور شهردار منطقه ۱۰ و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ آیین تجلیل و قدردانی از بانوان خادم اربعین حسینی با حضور مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، اسماعیل عربلو معاون فرهنگی و اجتماعی، نرجس ابوالقاسمی معاون اجتماعی و فرهنگی اداره کل امور بانوان و نرگس مظاهری رئیس امور بانوان شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد.

«مهدی اخ الصنایع» در این جلسه از بانوان خادم اربعین حسینی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در کربلا، موکب بین المللی زنان، عقیله شروع به فعالیت کرد، گفت: جمعی از مبلغان خواهر با حضور در موکب بانوان عقیله در عمود ۸۳۳ در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به کارهای تبلیغی پرداختند و با برپایی نشست‌های تخصصی به زبان‌های مختلف زنده دنیا به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی کردند. با تلاش‌های این موکب، نگاه افراد و ملیت‌های مختلف در خصوص حرکت عظیم اربعین حسینی شناسایی شد.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: همچنین خدمات خاص و متفاوتی در موکب مادر و کودک، برای کودکان پیش‌بینی شده بود تا مادران بتوانند در مدت حضور، در موکب استراحت کنند.

 اربعین یک حرکت تمدن‌ساز است

در ادامه این جلسه، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، حرکت اربعین حسینی را موضوعی جهانی و تمدن ساز  بیان کرد و گفت: جریان حرکت اربعین از جنس یک جریان سازی بزرگ و جهانی و خیلی بیش از تصورات و تفکرات اولیه ما و از جنس آینده و ظهور است.

وی گفت: قرار گرفتن در این جریان عظیم اتفاق بزرگی است که جوانه‌ آن را در روز عاشورا برای پایان تاریخ کاشتند. وقتی حضرت زینب وسط آن همه مصیبت می‌گوید «ما رأیت الا جمیلا» شاید همه زمینه‌سازی‌های را می‌دیده که شیعیان عالم، همه چیز را برای ظهور بزرگ فدا می‌کند.

اردبیلی با محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی، می‌تواند در فلسطین، طوفان الاقصی ایجاد کند و قطعا پیروزی غزه با حرکت اربعین گره خورده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به غرفه مادر و کودک در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: فراهم کردن وسایل تفریح و بازی کودکان در غرفه مادر و کودک و اهدای جوایز به مادران حسینی و غیره موجب استقبال گسترده زائران از این غرفه شده بود.

در ادامه این مراسم از عوامل و خدام منطقه که در اربعین امسال به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کردند تجلیل و از دو تن از خدام (خانم ها مینایی و خسروی) به صورت نمادین با ارائه لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/

۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 44360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =