تلاش برای تکمیل و راه‌اندازی دومین پست برق خط ۶ مترو تهران

پس از راه‌اندازی پست برق فشار قوی کیانشهر، دست‌اندرکاران این خط در تلاش هستند تا دومین پست برق خط ۶ را تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، پس از راه‌اندازی پست برق فشار قوی کیانشهر که شهریورماه امسال به عنوان نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو تهران محقق شد، دست‌اندرکاران این خط در تلاش هستند تا دومین پست برق خط ۶ را تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری کنند؛ این در حالی است که با روند کنونی تکمیل ایستگاههای باقی مانده خط ۶ در ماههای پیش رو، مساله تامین برق پایدار و مطمئن در این خط از جمله ضروریات توسعه شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت به حساب می آید.

عباس فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو در رابطه با راه‌اندازی پست برق شمالی این خط گفت: برای تامین کل برق مورد نیاز خط ۶، طراحی و ساخت ۳ پست برق مدنظر قرار گرفته که نخستین پست برق با هزینه کرد مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان در تایستان به بهره‌برداری رسید. پست برق دوم نیز مراحل تکمیل بخش های ساختمانی و تجهیزاتی را طی می‌کند و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این پست را وارد مدار بهره‌برداری کنیم. در واقع با افزایش ایستگاههای قابل استفاده خط ۶، تلاشهای مستمری صورت گرفته تا به موازات تکمیل ایستگاههای باقی مانده این خط، مساله تامین برق پایدار خط و ایستگاهها نیز محقق شود.

فتحعلی پور در ادامه با اشاره به روند افتتاح ایستگاهها و ورودی‌های جدید خط ۶ تا پایان سال جاری افزود: سعی داریم زمستان امسال ۵ ایستگاه دیگر را در قسمت‌های مختلف این خط به بهره‌برداری برسانیم تا پیوستگی و توالی ایستگاههای مورد استفاده شهروندان به حد مطلوبی برسد؛ ضمن آنکه برای راه‌اندازی ورودی‌های دوم ایستگاههای شهرزیبا، شهران و شهید ستاری نیز برنامه ریزی کرده ایم تا آنها را تکمیل و تا قبل از شروع سال آینده در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 44412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =