شرکت ۱۴ هزار نفر در بازی‌های نشاط سالمندی

در مراسمی با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران و مدیران شهری منطقه ۱۵ چهارمین رویداد رقابت‌های نشاط سالمندی با شعار «با شما حال دلمان خوب است» در مجموعه ورزشی شهدای مسگرآباد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، در مراسم چهارمین رویداد رقابت‌های نشاط سالمندی که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ و جمعی از مسولان حوزه مرتبط با سالمندان و نیز شرکت کنندگان این رویداد برگزار شد، مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: برای ایجاد نشاط و شادابی میان سالمندان در پایتخت بیش از ۲۴۰۰ برنامه برای این گروه سنی و جمعیتی پایتخت در سال جاری پیش بینی شده است تا جهان دیدگان با حضور در این برنامه ها علاوه بر ایجاد انگیزه و ارایه توانمندی ها و ظرفیت های خود به نشاط و شادابی که به دنبال تحقق آن هستیم دست پیدا کنند.

حمید صاحب افزود: رویداد نشاط سالمندی از جمله برنامه هایی است که در این راستا در مناطق پایتخت در حال اجرا است. در رویداد نشاط سالمندی ۷ بازی با هدف بهبود مهارت‌های تعادل و حرکتی، مهارت‌های روزمره زندگی، بهبود تمیز دیداری و شنیداری، تقویت کارکردهای شناختی مختلف همچون توجه، تمرکز، حل مسئله طراحی و مورد توجه قرار گرفته است.

وی توضیح داد: چاپار، توپان، دایره و سنگ، دست به عصا، کوزه به سر، پنجه طلا و توپ هوایی از جمله بازی‌هایی است که در قالب این رویداد اجرا می‌شود. تقویت استحکام بدنی سالمندان، تقویت حافظه و تمرکز آنان، تعادل، مهارت‌های حرکتی درشت، هماهنگی اعضای بدن، دقت در هدف گیری، سرعت عمل، مهارت‌های حرکتی ظریف، هماهنگی چشم و دست، زمان واکنش، کنترل نیرو و سرعت عمل از جمله محورهایی است که در طراحی بازی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه سالمندان محله های مختلف تهران در این رویداد شرکت کرده اند، ادامه داد: بالغ بر ۱۴ هزار شهروند جهان دیده با ثبت نام در سامانه cogmo.ir با تشکیل تیم های  ۵ نفره و هر محله در قالب حداکثر ۸ تیم در رقابت های نشاط سالمندی حضور یافته اند.

به گفته صاحب، در طراحی این بازی‌ها تلاش شده است تا از بازی‌های قدیمی ایرانی که برای سالمندان خاطره انگیز است استفاده شود.

در این مراسم شرکت کنندگان در این رویداد با رژه از مقابل جایگاه آمادگی خود را برای شرکت پرشور در این رقابت ها اعلام کردند.

انتهای پیام/

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 44441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =