به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اشاره به همکاری مشترک و بهرهگیری از ظرفیتهای طرفین این تفاهمنامه اظهارکرد: اجرای طرحها و پروژههای مشترک با محوریت خانواده و زنان و با تاکید بر ویژهبرنامههای حوزه دختران نوجوان، مشارکت در شبکهسازی بانوان، نخبگان، سمنها و گروههای مردمی و جهادی با هدف ارتقای نقش و عاملیت زنان در شهر، همکاری جهت ارتقای ایمنی و امنیت بانوان در شهر و محیط کار، همکاری در زمینه نوآوری و خلاقیت و ایدهپردازی در حوزه زنان وخانواده، سیاستگذاری در زمینه زنان و تغیییر اقلیم و همچنین شتابدهی در زمینه توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار از موضوعات این تفاهمنامه است.
مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین به محورهای این همکاری اشاره و بیان کرد: سیاستگذاری، برنامهریزی و هدفگذاری در حوزه خانواده محوری و توانمندسازی زنان و خانواده، برگزاری جلسات مشترک و هدفمند به منظور شناخت ظرفیتهای سازمانی طرفین در راستای نیل به اهداف، همکاری طرفین در تعریف و اجرای رویدادهای مشترک خانواده محور و اجرای طرحها و پروژههای با محوریت افزایش کنشگری بانوان در شهر، تبادل نظر و بررسی تجارب سازمانی در زمینه طرحهای اجرایی حوزه توانمندسازی اقتصادی و تعامل در راستای خدماترسانی مطلوبتر و با ظرفیت بیشتر به گروه هدف، هم افزایی طرفین در ارائه طرحهای مشارکتی در حوزه ارتقای سلامت بانوان به ویژه بانوان باردار و دارای فرزند شیرخوار، اتخاذ تدابیر لازم جهت تسهیل موضوع مسکن گروههای هدف با اولویت زنان سرپرست خانوار، کم برخوردار و بی بضاعت، همکاری در جهت ایجاد مراکز مهارتآموزی با مدیریت و راهبری بانوان نخبه جهت ارتقای وضعیت توانمندسازی گروههای هدف شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان و همچنین همکاری در برگزاری دورههای زیست عفیفانه و سبک زندگی ایرانی – اسلامی برخی از این محورهاست.
وی با اشاره به مدت ۳ ساله این تفاهمنامه نیز خاطرنشان کرد: همکاری در راستای توسعه و تجهیز و ارائه خدمات فرهنگی در زیرساختهای ویژه رفع آسیب در شهر (سرای حامی، گرمخانه و مرکز ماده ۱۱) برای حمایت و خدماترسانی به بانوان آسیبدیده و در معرض آسیب، بسترسازی جهت توزیع عادلانه امکانات شهری، زیباسازی فضاهای عمومی در رفع نقاط بیدفاع شهری در راستای ایجاد شهر ایمن و خانواده محور، همکاری در زمینه انجام تبلیغات محیطی در خصوص حوزه زنان و خانواده و همچنین مشارکت در کلان برنامههای فرهنگی از قبیل کنگره بانوان تاثیرگذار و رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه هم از سایر محورهای این همکاری دوجانبه است.
انتهای پیام/
نظر شما