اجرای مانور مقابله با حریق در بازار شیمیایی‌فروشان کیمیا

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای ایمن سازی بازار شیمیایی فروشان کیمیا، از اجرای مانوری مقابله با حریق برای سنجش آمادگی این بازار در مقابل آتش سوزی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، فردین رحمان‌نژاد با بیان این که بازار شیمیایی فروشان کیمیا برای استقرار فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی در محور ناصرخسرو در سال ۹۱ راه‌اندازی شد گفت: در دوره جدید مدیریت شهری به دلیل خطرات بالقوه نگهداری و عرضه مواد شیمیایی و همچنین موقعیت جغرافیایی این بازار، تصمیم بر این شد که اقداماتی با هماهنگی سازمان آتش نشانی، برای ارتقای ایمنی این محل در مقابل بروز آتش سوزی انجام دهیم. 

  معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی ادامه داد: نصب سیستم اطفای حریق در بازار، پاکسازی تمام‌مواد شیمیایی دپو شده در فضای باز بازار اعم از فله و بسته بندی از جمله اقدامات انجام شده بود. 

وی از تهیه فهرست مشخصات فنی تمام مواد شیمیایی و موارد ضروری برای نگهداری و نوع اطفای حریق ناشی از آن خبر داد و گفت: این اطلاعات با همکاری اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی در دو مجلد ۵۰۰ صفحه‌ای آماده شده است و نسخه هایی از آن در دفتر بازار، شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی قرار گرفته است تا در وضعیت بحران و یا آتش‌سوزی احتمالی برای نحوه اطفای حریق مورد استفاده قرار گیرد. 

رحمان‌نژاد درباره ارتقا ایمنی این بازار اظهار کرد: در بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، برخی از انبارها به دلیل مجاورت با نور و نداشتن سیستم تهویه مناسب، پرخطر شناسایی شدند که همه آن‌ها تخلیه شد. 

وی در ادامه بر لزوم دسترسی آسان به بازار شیمیایی فروشان کیمیا در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: موضوع تسهیل دسترسی برای امدادرسانی به این بازار در زمان حادثه در جلسه پدافند غیرعامل با حضور شهردار تهران برگزار شد و موضوع ایجاد دسترسی به بزرگراه امام رضا با تایید و تصویب شهردار تهران، در کارگروه سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت و به زودی با انجام اقدامات لازم، امدادرسانی و خدمات رسانی به این بازار سریع‌تر انجام خواهد شد. 

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی همچنین به تغییر کاربری تالار پذیرایی مجاور این بازار اشاره کرد و ‌افزود: وجود این مکان با کاربری قبلی خطرات بالقوه ای برای شهروندان به همراه داشت و به همین دلیل کاربری این مکان در راستای ارتقا ایمنی منطقه و آمادگی در مقابل بروز آتش‌سوزی، به کارگاه دوزندگی تغییر کرد.

رحمان نژاد در ادامه از ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با خطر خبر داد و گفت: برای آشنایی نگهبانان و عوامل مستقر در بازار، آموزش‌هایی درباره کار با کپسول‌های آتش‌نشانی و اقدامات اولیه قبل از رسیدن نیروهای امدادرسان ارائه شده است تا از گسترش حریق در مراحل ابتدایی جلوگیری شود. 

رحمان نژاد درباره برگزاری مانور مقابله با حریق ‌در بازار شیمیایی‌فروشان کیمیا بیان کرد: برنامه‌ای برای پیش‌ گیری از شرایط بحرانی در بازار کیمیا تهیه شده است و این برنامه با همکاری مدیریت بحران منطقه ۱۵، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شرکت ساماندهی در شهرداری تهران و همچنین اداره آب و فاضلاب منطقه‌ای و اورژانس، در سه مکان مختلف این بازار به صورت مانور اجرا شد. 

رحمان نژاد با بیان این که اجرای مستمر مانورهای آزمایشی می‌تواند آمادگی ما را در مقابل پدافند غیرعامل بالا ببرد، تصریح کرد: این مانور با هدف افزایش سطح آمادگی انجام شد و تمام مجموعه ها وظایف خود را دقیقا بر اساس برنامه انجام دادند. 

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 44490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =