جمع‌آوری روزانه ۱۳ تن پسماند خشک در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ از جمع‌آوری روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک و تفکیک پسماند از درب منازل و انتقال به سایت مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به جمع‌آوری روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک از نواحی سه‌گانه گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این منطقه، به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن  پسماند تولید می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: وسعت کم، کمبود امکانات و الزامات زیست محیطی و HSE در ایستگاه بازیافت فعلی و با توجه به ظرفیت و میزان پسماند تولیدی منطقه، بازسازی ایستگاه دپوی زباله فعلی امری ضروری بوده است.

وی بیان کرد: بازسازی ایستگاه بازیافت فعلی قطعا در میزان انباشت پسماند خشک و دید بصری نگهداشت پسماندها تأثیر مستقیم خواهد داشت، همچنین تمام مکانیزه شدن ایستگاه بازیافت مستلزم بسترسازی و ایجاد شرایط مناسب است که متاسفانه به دلیل کمبود فضای موجود و استقرار در نزدیکی واحدهای مسکونی امکان آن فراهم نیست.

اخ‌الصنایع ادامه داد: کاهش تجمع پسماند خشک در ایستگاه، به حداقل رسیدن امکان نفوذ شیرابه‌های احتمالی به خاک و سفره‌های آب زیرزمینی و به دلیل گسترش محدوده ایستگاه بازیافت حفظ تفکیک پسماندهای تفکیک شده از جمله مزایای بهینه‌سازی ایستگاه بازیافت است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون سهم منطقه در تفکیک پسماند از مبدأ و کمک به حفظ محیط‌زیست نسبت به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به طور میانگین ۱۰- ۸ درصد است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: اجرای طرح بلوک‌بندی و چهره به چهره خانوار، آموزش به دانش‌آموزان، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و نیروهای خدماتی در مراکز اداری تحت پوشش از جمله اقدامات مدیریت شهری در زمینه مشارکت و فرهنگ‌سازی بیشتر شهروندان در حفظ محیط‌زیست است.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 44535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =