تدوین بودجه ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران کلید خورد

فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران با برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونین برنامه‌ریزی و توسعه شهری و مدیران بودجه مناطق کلید خورد.

به گزارش شهر  به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نشست هم اندیشی تدوین بودجه ۱۴۰۳ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران با حضور مدیرکل برنامه و بودجه، مدیرکل پایش و ارزیابی عملکرد، مدیران کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت های تخصصی شهرداری، معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مناطق و مدیران بودجه مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار شد.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران طی سخنانی، ضرورت پیاده سازی استراتژی بودجه ریزی شهرداری در مناطق  را ضروری دانست و گفت: در سال گذشته بر اساس رویکرد شهرداری تهران و مطالبات مردم، بیشترین سهم بودجه به موضوع گسترش حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص یافت و در ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد. امسال نیز تلاش می کنیم در پیش بینی ردیف های بودجه ای سال ۱۴۰۳، ابرپروژه های شهرداری تهران در حوزه های مختلف در اولویت قرار گیرند.

وی با تأکید بر لزوم فرایند اتصال برنامه با بودجه گفت: باید سهم برش سال سوم اجرای برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران درنظرگرفته شود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به فرایند اجرای «ابرپروژه من شهردارم ۲» گفت: مرحله اول ثبت درخواست شهروندان در سامانه من شهردارم بوده که هم اکنون در حال اجراست. درخواست های شهروندان پس از پالایش و تبدیل آن به پروژه های مرتبط و قابل اجرا برای انجام مطالعات توجیهی و ورود به سامانه تدوین بودجه آماده می شود و در نهایت، پروژه های مشمول وارد مرحله دوم (نظرسنجی مردمی) خواهند شد.

شهرابی با تأکید بر ضرورت تقویت انضباط سازمانی در فرایند تدوین بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳، ارسال اطلاعات پروژه های مستمر توسعه محله ای در محدوده اعتباری اعلامی، گردآوری و ارسال اطلاعات و داده های شاخص های تسهیم اعتبار مستمرسرمایه ای و هزینه ای بر اساس شیوه نامه، اخذ تایید نهایی پروژه های جدید پیشنهادی از حوزه های تخصصی و جمع بندی و ارسال پروژه های مستمر توسعه محله ای تکمیلی مورد درخواست شهروندان را از جمله انتظارات اداره کل برنامه وبودجه از مناطق ۲۲گانه برشمرد.

اتمام ۶۸۶ پروژه توسعه محلی من شهردارم در مناطق

محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه،کنترل پروژه وارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه های دوره نخست «ابرپروژه من شهردارم» گفت: پروژه‌های این طرح در سه دسته پروژه‌های محلی مناطق ۲۲ گانه با هزار و ۸۸، پروژه‌های غیر مستمر مناطق با ۱۶۸ و پروژه‌های غیرمستمر سازمان‌ها و شرکت‌ها با ۱۸۰ آغاز به کار کرد که از هزار و ۸۸ پروژه توسعه محلی من شهردارم مناطق، ۶۸۶ پروژه خاتمه یافته است.

وی اعلام کرد: همچنین از ۱۶۸ پروژه غیرمستمر در سطح مناطق، ۱۷ پروژه خاتمه یافته، ۹۶ پروژه فعال و ۵۵ پروژه در مرحله تهیه طرح یا اخذ کفایت اسناد است.

امیرآبادی با اشاره به رصد آخرین داده های موجود پروژه های مناطق اظهار داشت: امسال لیست پروژه های قابل افتتاح را نیز در اختیار اداره کل برنامه و بودجه قرار می دهیم تا بودجه ریزی سال ۱۴۰۳ با توجه به آن صورت گیرد.

ضرورت برنامه ریزی مناسب برای پروژه های سال آتی

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای پروژه های سال آتی افزود: مناطق باید ضمن تهیه برنامه مشخص از پروژه های در حال انجام، نسبت به تهیه نقشه مربوط به پروژه های سال آتی، تامین سرانه ها و تهیه نقشه راه با توجه به ویژگی های خود اقدام کنند. همچنین مناطق باید در کنار پروژه های غیر مستمر در خصوص پروژه های مستمر نیز برنامه ریزی کنند.

سیدعبدالمهدی حسینی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی نیز طی سخنانی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مشترک در تبصره ۳، مناسب سازی معابر و پیاده رو سازی تأکید کرد و  کنترل و نظارت بیشتر مناطق بر اجرای دقیق نهضت آسفالت، رعایت فرایند تعریف پروژه های جدید در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ را از معاونین برنامه ریزی مناطق ۲۲گانه خواستار شد.

محمد مؤیدی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیز با اشاره به اهمیت موضوعات مختلف اجتماعی برای تدوین بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق، آمادگی زیرمجموعه های این معاونت اعم از سرای محلات، اماکن ورزشی و فرهنگی را برای اجرای ابرپروژه من شهردارم ۲ را اعلام کرد.

در ادامه، علیرضا کرمی معاون نظارت بر اجرای بودجه مناطق اداره کل برنامه و بودجه به تشریح موضوعاتی چون مبالغ اعتبار هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در بودجه ۱۴۰۲ و میزان درصد رشد پیشنهاد سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران، مقایسه طبقه بندی اعتبارات مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی سال ۱۴۰۳ مناطق، فرآیند پیاده سازی پروژه های من شهردارم ۲ در سامانه مرتبط پرداخت.

سهیل کوثری معاون نظام فنی و اجرایی اداره کل برنامه و بودجه نیز از استقرار دبیرخانه دائمی بودجه ریزی مشارکتی خبر داد و ضمن ارائه آمار مشارکت شهروندان و نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت ها در نخستین دوره من شهردارم، در خصوص اینکه «در من شهردارم ۲ به کجا می رویم» و  نقش مناطق در پیشبرد  فرایند اجرای آن توضیحاتی بیان نمود.

در پایان این نشست، معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مناطق و مدیران بودجه مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران نیز دغدغه ها و پیشنهادهای خود را در موضوعات مذکور مطرح کردند.

انتهای پیام/

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 44589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =