شمارش معکوس برای اتمام پروژه پل تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله سعیدی

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به پروژه احداث پل تقاطع غیرهمسطح آیت الله سعیدی، گفت: اجرای این پروژه که از ماه ها قبل شروع شده، تاکنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است و طی آینده ای نزدیک به زیربار ترافیکی خواهد رفت.

رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث پل تقاطع غیرهمسطح آیت الله سعیدی به خبرنگار شهر گفت: احداث پل های روگذر این پروژه از روی بزرگراه آیت الله سعیدی در محل تقاطع آن با خط راه آهن تهران-اهواز از ماه های گذشته عملیاتی شده است. این پروژه یکی از مهم ترین مطالبات مردمی شهروندان منطقه۱۷ در سال های گذشته بوده که در نظارت دوره ای قرار خدمت شهردار تهران بر اجرا و عملیاتی شدن این پروژه تاکید شد.

وی تصریح کرد: با احداث این پل غیرهمسطح، خیابان های واقع در طرفین حریم خط راه آهن تهران_اهواز در دو منطقه به خیابان های متناظر، متصل خواهد شد که معابر مورد نظر شامل خیابان های فرخنده در منطقه ۱۷ و متناظر آن خیابان مهر در منطقه ۱۸ در شمال خط راه آهن، همچنین خیابان برادران شهید متین و خیابان شهید زقر در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ در جنوب حریم خط راه آهن تهران_اهواز است.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: در پی اجرای این پروژه، شهروندان دو منطقه ۱۷ و ۱۸ امکان دسترسی ایمن به منطقه همسایه خود را به صورت سواره رو و پیاده رو خواهند داشت. از مزایای دیگر این پروژه دسترسی سریع و ایمن شهروندان منطقه ۱۷ به امامزاده زید(س) در منطقه ۱۸ است. همچنین طول دسترسی ها بین دو منطقه، به طور متنابهی کاهش خواهد یافت. در همین راستا شهروندان دو منطقه از خدمات رفاهی_ اجتماعی و نظایر آن که در منطقه مجاور قرار گرفته، بهره مند خواهند شد.

سیفی با اشاره به دیگر اهداف اجرای این پروژه، گفت: از دیگر اهداف و مزایایی اجرای این پروژه عمرانی می توان به کاهش آلودگی زیست محیطی و صوتی، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفرهای درون شهری، مرتفع کردن خطر بروز حوادث و سوانح در گذرگاه های همسطح و کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت های ترافیکی نام برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه عمرانی تاکنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است و در آینده ای نزدیک  زیر بار ترافیک خواهد رفت.

انتهای پیام/

۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 44755

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =