واکنش اعضای شورا به گزارش تشکری هاشمی از سفر به چین؛ ساکنان خیابان بهشت بر حمایت دولت از شهرداری تهران تاکید کردند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همزمان با یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا نسبت به گزارش رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در خصوص سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین با بیان اینکه امیدواریم سریعتر شاهد محقق شدن قراردادها باشیم، اظهار کرد: شیب مناسبی در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل رو زمینی شاهد نبودیم و امیدواریم بنابر وعده‌های شهردار تهران تا بهمن ماه این موضوع محقق شود. در حمل‌ونقل زیرزمینی نیز تا آبان‌ماه سال آینده به گفته مدیران شهری، یک رام قطار وارد مترو تهران خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ما تفاوت‌های عمده ای با چین و پکن داریم، یادآور شد: در چین شاهد حکومتی دارای انضباط آهنین و نظامی هستیم و هیچ بخشی سلیقه‌ای عمل نمی‌کند؛ از سویی دیگر از بین راهکارهایی که برای رفع مشکل آلودگی هوا در چین اعمال می‌شود، تنها می توانیم ایجاد زمینه برای دوچرخه سواری و تشویق مردم به استفاده از این وسیله را دنبال کنیم.

وی افزود: ما نقش تعیین کننده‌ای در دیگر بخش‌ها نداریم و تنها مطالبه گر هستیم؛ تصمیم گیری در اختیار دولت است. اتفاقاتی که در چین می افتد با اداره دولت است و بودجه و صنعت حمل‌ونقل و قدرت تصمیم گیری را دولت در اختیار دارد. تا دولت پای کار نیاید و عزم و اراده در دولت و سایر قوای بالادستی نباشد نمی‌توانیم اتفاقاتی که در چین افتاده را در ایران و تهران رقم بزنیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه علاوه بر موتورهای کاربراتوری هنوز در سطح شهر موتورهای دو زمانه داریم، گفت: این موتورها علاوه بر بنزین، روغن نیز استفاده می‌کنند که بسیار بر آلودگی هوا اثرگذار است.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در ادامه یادآور شد: بخشی از مسائل نیاز به اصلاح فرهنگی دارد و از سویی دیگر باید به سرعت دستاوردها را محقق کنیم؛ ما مأمور به وظیفه بودیم و امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌هایی را برای مردم و آیندگان ایجاد کنیم.

وی افزود: این سفر از منظر قراردادها و پارادایم‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ یک زوایای پنهانی از آنچه برای ما خوب است، به دست ما رسیده و امیدواریم کمیسیون عمران و حمل‌ونقل موارد را دنبال کند و اگر قرار است صنعتی بومی سازی و وسیله‌ای وارد شود با کمترین مشکلی همراه باشد.

جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورا نیز گفت: نظام تأمین مالی چنین پروژه‌هایی بین شهر بزرگ چین و کلانشهری همچون تهران متفاوت است؛ بارها در شورا مطرح شده که دولت باید در حوزه تأمین مالی اداره شهر تهران به عنوان پایتخت نقش آفرینی کند و اگر قرار است هزینه‌ها از شهرداری و نظام درآمدی آن باشد، ناچار است مثل دوره های قبل به سمت درآمدهای ناپایدار برود.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 44783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =