شرط افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت در روزهای بارانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مصوبه تعیین کرایه تاکسی ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت الکترونیک تاکسی‌های شهر تهران گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران دو تبصره اجرای امکان پرداخت الکترونیک برای تمام مسافران و ایجاد سامانه برخط وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مورد پرداخت الکترونیک اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: برای مثال برای تاکسی‌هایی که در خطوط هستند کیو آر کد فعال شده اما برای تاکسی‌های گردشی هنوز این امکان فراهم نشده، شهرداری وظیفه دارد تا قبل از پایان سال امکان پرداخت الکترونیک را عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون عمران‌وحمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران لازم‌الاجرا هستند، تصریح کرد: در کمیسیون عمران‌وحمل‌ونقل بطور متناوب از مدیران شهرداری دعوت می‌شود تا توضیحات خود در خصوص مصوبات و بودجه را ارائه دهند و توصیه‌های لازم به آن‌ها گوشزد می‌شود که شورای شهر از لوایح خود کوتاه نخواهد آمد. اگر شهرداری با لایحه‌ای مشکل دارد باید به شورا بیاید و اگر مصوبات اجرایی نشوند حتما تخطی از قانون صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه‌ها در روزهای بارانی، اظهار کرد: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران و در تبصره سوم این مصوبه گفته شده به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد  به کرایه تاکسی‌ها اضافه کند؛البته اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل‌ونقل هوشمند، مناسب و برخط برای نظارت است.

رئیس کمیسیون عمران‌وحمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آنجایی که سازمان تاکسیرانی هنوز نتوانسته سامانه‌های هوشمند را ایجاد کند بنابراین اجرای این تبصره تا زمان راه‌اندازی سامانه‌ها  معلق خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 44808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =