۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 4482

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

حذف ۴۵ مخزن زباله از معابر منطقه ۲۱

هر خانوار سه نفره، سالانه یکهزار کیلو زباله تولید می کند
حذف ۴۵ مخزن زباله از معابر منطقه ۲۱

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از حذف ۴۵ مخزن زباله از معابر منطقه ٢١ به دنبال اجرای طرح کاپ خبر داد.

صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در گفتگو با شهر با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای طرح «کاپ» در مناطق ۱۶ و ۲۱ گفت: در منطقه ۱۶ شهرک های «دخانیات» و «پلیس» برای اجرای پایلوت طرح کاهش پسماند در نظر گرفته شد که در حال حاضر برگزاری دوره های آموزشی ویژه ساکنان به پایان رسیده و ۱۶۴ مخزن پسماند خشک و تر در اختیار ۸۰۰ خانوار ساکن در شهرک دخانیات که شامل ۳ هزار نفر می شود، قرار گرفته است.

او با بیان اینکه اجرای طرح در شهرک «شهرداری» واقع در منطقه ۲۱ هم آغاز شده است، عنوان کرد: این شهرک شامل ۴۹ بلوک و ۸۰۰ خانوار می شود که در مرحله اول ۱۹۶ مخزن زباله (۹۸ مخزن پسماند خشک و ۹۸ مخزن پسماند تر) تحویل داده شد. البته در طول زمان به این نتیجه رسیدیم که این تعداد مخزن جوابگو نیست و در مرحله دوم ۹۸ مخزن ۲۴۰ لیتری ویژه زباله تر به این شهرک اختصاص دادیم.

به گفته علیپور؛ با اجرای طرح کاپ در شهرک شهرداری، ۴۵ مخزن ۱۱۰۰ لیتری از معابر این شهرک حذف شد.

اواضافه کرد: هم اکنون روزانه ۳ تن پسماند از شهرک شهرداری جمع آوری می شود که ۴۸۵ کیلو از آن پسماند خشک است؛ این آمار در ابتدای کار حدود ۶۵ کیلو بود.

علیپور در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نیروهای سازمان پسماند در ماه های گذشته برای مخزن گذاری در مجتمع های مسکونی با برخی مقاومت ها رو به رو بودند، در تشریح‌دلایل این امر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از ساکنین تصور می کردند که انداختن زباله در مخازنی که در شهرک تعبیه شده اند موجب انتقال ویروس می شود. این در حالیست که مخازن کاملا دربسته اند و برای رفع نگرانی ساکنین در حال حاضر روزانه زباله ها را تخلیه می کنیم.

او در پاسخ به این سوال که به طور معمول یک خانوار تهرانی در سال چه میزان زباله تولید می کند، عنوان کرد: براساس آمار، یک خانوار ۳ نفره در طول سال یک تن معادل هزار کیلو زباله و ۵۰۰ لیتر شیرابه تولید می کند. این حجم از زباله موجب تولید ۳۵۰ متر مکعب گاز متان می شود.

علیپور تاکید کرد: تولید این حجم از پسماند برای محیط زیست بسیار مخرب است و اجرای طرح کاپ برای جلوگیری از تخریب بیشتر طبیعت صورت می گیرد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 4482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =