شهرداری تهران در زمینه استعدادیابی قهرمانان ورزشی پیش‌قدم است

وزیر ورزش و جوانان گفت: با همراهی شهرداری تهران برنامه‌های خوبی را برای استعدادیابی و تربیت قهرمانان ملی طراحی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی هانگژو عصر امروز- دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲- باحضور شهردار تهران و وزیر ورزش و جوانان در محل برج میلاد تهران برگزار شد. 

در این مراسم وزیر ورزش در جمع خبرنگاران گفت: یک خداقوت به شهردار تهران می‌گویم که مراسم تجلیل از مدال آوران را به این خوبی برگزار کردند. برگزاری این گونه مراسم‌ها می‌تواند به تقویت روحیه ورزشکاران کمک کند. قرار است چنین مراسمی نیز برای مدال آوران پاراالمپیک هم برگزار شود. 

کیومرث هاشمی افزود: بحث شغل ورزشکاران یکی از موضوعات مهمی است. طبق قانون باید شرایط شغلی مدال آوران را طبق نوع مدالی که می آورند، پیگیری کنیم اما مسایلی در این میان وجود دارد؛ از جمله اینکه این شغل‌ها بلاتصدی باشد که این شغل‌ها در سازمان‌ها کم است. 

وی ادامه داد: امروز طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کردیم  در هیات وزیران این قانون اصلاح شود. 

وزیر ورزش بیان کرد: یک نگرانی نیز ورزشکاران معلول و توان‌یاب دارند که فرزندان آنها استخدام شوند ما به دنبال این مساله هستیم که به غیر از فرزندان خود این افراد نیز اشتغال داشته باشند. 

وی یادآور شد: طبق آئین‌نامه سعی می‌کنیم این مشکلات را برطرف می کنیم. خوشبختاته در کشور استانداران مراسم‌های خوبی برگزار می‌کنند و هدایایی به این افراد داده می‌شود البته می‌دانیم کافی نیست و تلاش می کنیم تا مسائل این عزیزان را حل کنیم. 

هاشمی تاکید کرد: همچنین قرار است وزارت راه و شهرسازی مدال آوران را معرفی و زمینی را جهت تهیه مسکن این افراد تعیین کند. 

وی در ادامه افزود: اصل موضوع مدال‌آوری بلند مدت است و بحث استعدادیابی از درون محلات و مدارس شهر تهران باید دنبال شود که خوشبختانه شهرداری تهران در این زمینه پیش‌قدم است. با معرفی این استعدادها در نظر داریم تا در عرصه‌های قهرمانی همچنان حرفی برای گفتن داشته باشیم. 

هاشمی ادامه داد: ورزشکاری که می‌خواهد در عرصه بین المللی حضور داشته باشد، یک دوره ۸ ساله را باید طی کند و در این زمینه وزارت ورزش و شهرداری تهران برنامه‌های خوبی را برای شناسایی استعدادهای درخشان در نظر گرفته اند. 

وی بیان کرد: ما در مجلس اعلام کرده‌ایم که در بحث مدال آوری وزارت آموزش و پرورش باید در این زمینه همراهی کند. 

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 44878

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =